Fiets kopen in Kenya?

Waar koop ik heb best een fiets in Kenya? Ik dacht zelf aan Mombasa en om hem dan mee te nemen naar Lamu. Zou dat gaan? En wat kost zo’n fiets, weet iemand dat?

Hey again

Ligt eraan welke fiets he, ze hebben van die grote zwarte oma fietsen uit china voor +/- 6000 ksh. In Nakumatt 8500. Ligt ook aan je onderhandeltechnieken en WAAR je hem koopt.

Op Lamu wordt alleen maar gefietst , dus misschien kan je er beter meteen daar 1 kopen dan ? ALleen de burgemeester heeft een auto…(waar hij niet mee kan want de wegen zijn te smal)

als ik zondag ga, dan zal ik eens voor je dubbelchecken en het laten weten als ik terug ben.

cheer

Heee Mwende, je gaat dus toch? Zondag? Jeetje ik ben stikjaloers!
Ik heb nog niet geinformeerd of ik een fiets op Lamu kan kopen. Ik informeer hier omdat ik niet allemaal verwachtingen wil scheppen, want als het allemaal niet gaat, dan zitten ze zich te verheugen op niets.
Maar op Lamu kopen, dat vraag ik me dus af of dat kan?
Ga je naar Kilifi? Super man!
Ik heb net foto’s overgestuurd gekregen uit Lamu, jeetje wat heb ik een zin om te gaan!

Tis nog niet 100% hoor, ben aant mailen met een aantal mensen. Ze wilde naar Cuba, maar ben ze aant omprate, , weet niet of het lukt.
Mijn Ndurya zegt dat ze ook met bootjes naar Lamu gaan vanaf Kilifi,als je niet bang bent van bootjes ? Dan kan Ndurya wel een fiets regelen denk ik en dan shippen :d

Leuk joh, een boot van Kilifi naar Lamu! Lijkt me super om een keer te doen!
We gaan (als de weg het toelaat) met de bus deze keer vanuit Mombasa. De kinderen hebben die weg naar Mokowe nog nooit gedaan en ondanks de oncomfortabele bus, heb ik de reis altijd prachtig gevonden. Heel veel vogels onderweg (en bavianen). Dat wil ik de kinderen niet onthouden.
Maar die boot is wel iets wat ik in mijn achterhoofd ga houden voor een volgende keer (want die volgende keer gaat er nu natuurlijk ook achteraan komen).
Ik ga heel voozichtig mijn licht op steken over die fiets als ik in Kenya ben. Misschien is er wel helemaal geen behoefte aan, dat kan ook nog. En de prijzen die jij noemt zijn heel overkomelijk. Daar hoef je niet wakker van te liggen.
Ik hoop dat het je lukt om te gaan. Heel veel plezier!!