Over een maand wil ik graag gaan fietsen in Kenia. Om een fiets mee te nemen in vliegtuig moet ik voor een enkeltje 100 euro betalen. Ik vroeg mij af of het eenvoudig voor dat geld een fiets in Kenia te kopen?
Verder is het mogelijk om door de nationaal parken te fietsen? Niet in de parken waar “gevaarlijk” wild rondloopt wat wel een hapje mens lust, maar meer in algemene zin is het toegestaan en zijn de wegen goed befietsbaar?
In kenia, nairoi, zijn zeker fietsen te koop! de allerbeste ook. ik denk niet dat je perse vanuit nederland 1 mee hoeft te nemen.
En fietsen door wildlife parken? beschermde gebieden? dat kan niet…niet waar de parken omheind zijn, je weet wel waar ze altijd zeggen om ten alle tijden in de auto te blijven zitten en bij wandel safari’s te blijven bij diegene die het geweer heeft…en als particulier mag je niet met geweer de bush in…in een wildlife park.
maar veel succes joh! geweldige ervaring lijkt het me!
hoi, ja in kenia wordt er vollop gefietst, dus een fiets vinden zal niet zo lastig zijn. Ik geloof dat er wel hier en daar natuurgebieden zijn waar je kan en mag fietsen en lopen (zonder bewaking dan, maar waarschijnlijk wel met gids) moet je gewoon even uitzoeken in vb de planet of ander reisboek van kenia. Maar over het algemeen geld dat je je in een auto moet bevinden.
Er zijn in Kenia verschillende plekken waar je goed kunt fietsen. Het is grotendeels vlak. In de stad is het verkeer erg hectisch, daar zie je weinig fietsen (al heb ik wel iemand ontmoet die met de fiets vanuit Polen in Nairobi was gekomen)
Je kunt 1 nationaal park met de fiets in ‘Hells Gate’. Je kunt daar in de buurt ook fietsen huren, mocht je dat willen. Dit kan ook zonder gids. Ik vond het erg indrukwekkend (was mijn eerste park) omdat je daar gewoon in je eentje allerlei dieren kunt zien (pas op voor buffels ). In vergelijking met Masai Mara waren er echter weinig dieren. Er is ook een prachtige kloof waardoor je kunt wandelen.
Ik weet niet hoelang je wilt fietsen?
Je kunt ze ongetwijfeld huren in Nairobi. Neem wel een hangslot mee, want ze stelen daar als raven.
Het is wel een rotstad om te fietsen.
Levensgevaarlijk!