4 WD busje huren in kenia

We gaan deze zomer terug naar Kenia! Allen nu gaan we met 2 volwassenen en 4 kinderen. Heeft iemand een idee hoe we aan een busje met campeeruitrusting kunnen komen? Mijn appartement in Amsterdam kan ik tijdens de zomervakantie daarvoor ruilen…

Alle suggesties zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
Nienke

Hoi,

In al mijn jaren Kenya heb ik nog nooit kampeerbusjes gezien.
Wel af en toe een Jeep, maar daar kunnen max 5 personen in.
Wat in Namibië heel gewoon is, zie je n Kenya niet zo veel.
Jeeps met tenten huren of een gewone ‘matatu’ ‘safari’ bus en zelf alles meenemen is
denk ik de enige optie.

GRTZ

Beste Nienke,

Ga naar de website van www.primaverasafaris.com misschien daar kun je meer info vinden. Veel succes
gr. helen
www.villakenya.info

QUOTE=NienkeS;1071276]We gaan deze zomer terug naar Kenia! Allen nu gaan we met 2 volwassenen en 4 kinderen. Heeft iemand een idee hoe we aan een busje met campeeruitrusting kunnen komen? Mijn appartement in Amsterdam kan ik tijdens de zomervakantie daarvoor ruilen…

Alle suggesties zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
Nienke
[/QUOTE]

Op dit forum staat.een bericht van mensen die hun Landcruiser met daktent etc verhuren. Ik meen voor 50 euro per dag.
Je moet maar even zoeken,anders wil ik wel kijken voor je
Succes

• Updated - - -

Op dit forum staat.een bericht van mensen die hun Landcruiser met daktent etc verhuren. Ik meen voor 50 euro per dag.
Je moet maar even zoeken,anders wil ik wel kijken voor je
Succes

Dat was van Sam en die is al WEG. (de auto)

Probeer deze eens
Victor safaris tel 0722379197
Succes

• Updated - - -

Probeer deze eens
Victor safaris tel 0722379197
Succes

De prijzen voor auto verhuur zijn erg hoog in Kenya, de prijzen zijn vanaf 40/50 Euro per dag. Zorg voor een goede verzekering en rijd niet te hard. Rij vooral defensief. Als je een ongeluk veroorzaakt schakel dan direct de politie in, Kenyanen kunnen je stenigen voor een ongeluk tot de dood er op volgt. Ik zou zelf nooit rijden in Kenya. Pas ook op in Nairobbery sluit je deuren goed af ook als je rijdt, ze rukken zo de horloges van je arm en de tassen uit je auto. Rijd niet in het donker dat kan levensgevaarlijk zijn. Veel plezier in Kenya !!

Wat Jaoni stelt is wel een beetje overdreven. Uiteraard is het wegedrag anders dan in Ned. Maar het is zeker niet o ls door hem/haar beschreven. Ook het berovingsgevaar is er wel maar zeker niet in die mate. Wederom een negatief verhaal waar we niet vrolijk van worden. Bovendien is het gewoon niet waar

2 likes

Het is gelukt hoor! Met een landcruiser plus kampeerspullen, via deze site!
Bedankt voor de input,

Grtjs

Leuk dat het gelukt is. Via welke site? Ga je nog naar de kust?
Gr Wim

Voorlopig zit mijn vriendin vast in Kenya zij werd dus bijna gestenigd door haar landgenoten, 23 maart moet zij nu voorkomen, maar ja Wim Fabri zal het wel beter weten

Beste Jaoni, Of ik het beter weet zou ik niet kunnen zeggen. Wat ik wel weet is dat ik een paar jaar in Kenya gewoond en gewerkt heb.
Wat ik ook weet is dat ik de afgelopen 20 jaar gemiddeld 3 maanden per jaar in Kenya ben geweest en daar dus ook regelmatig aan het verkeer deel neem.
Xou je trouwens mijn naam correct kunnen spellen?
Met vr gr

Mijnheer Fabrie u dient wel de mensen te wijzen op de gevaren welke er zijn in Kenya, nu lijkt het net of dat alles zo goed gaat in Kenya.

Mijn vriendin moet zich morgen weer melden bij de politie, ze moet ook nog voorkomen op 23 maart, er kan haar dan een gevangenisstraf opgelegd worden. Ik zal dan wel weer geld moeten sturen om iemand om te kopen want zo werkt dat in Kenya.

Mensen die naar Kenya gaan dienen hiervan op de hoogte te zijn en geen leuke verhaaltjes te vernemen in de trent van “mij is nooit iets overkomen”, daar kopen die mensen met hun kinderen niets voor als hen dadelijk iets overkomt. Ik heb ze in ieder geval gewaarschuwd en nog wat adviezen gegeven, mijn vriendin is in Nairobi ook 3 maal in 3 maanden overvallen, maar dat hebt u natuurlijk ook niet meegemaakt.

Nog even voor Nienke S. er gebeuren ook veel ongelukken met bussen in Kenya lees dit artikel maar eens :

In de derde alinea van onderen staat dit:

Kenya has notoriously bad roads. Going by bus is considered one of the most risky ways to travel in East Africa.

Pas dus op als je op weg bent …

veel plezier in Kenya !!

I rest my case…
Jij ook Wim?

Via Wereldwijzer app

Wat betreft het autorijden, ben ik het gedeeltelijk eens met Joaoni. Als mensen mij vertellen dat zij zelf willen gaan rijden in Kenia, is mijn eerste vraag altijd of zij al enige rij-ervaring in Afrika hebben. Niet specifiek Kenia dus, maar Afrika. Ben je nog nooit in Afrika geweest, raad ik je af om direct zelf te gaan rijden hier. Kom eerst maar eens kijken hoe men hier rijdt, wat de staat van de wegen is en maak kennis met corruptie (politiecontroles). Wat dat betreft heb je wel een klein beetje gelijk. Het is hier geen Nederlands geordend verkeer en wegennet. Je moet een groot aanpassingsvermogen hebben om je zomaar in het chaotische verkeer te kunnen mengen, wat voor Kenianen toch altijd overzichtelijk en duidelijk is. En ook het omgaan met politie-agenten en fundi (van de garage) is een beroep apart. Een beetje Afrika-kennis is hier wel fijn.

Via Wereldwijzer app

1 like

Natuurlijk is niet alles goed wat er in Kenya gebeurt. Tegenover de negatieve kanten staan echter zoveel positieve zaken die het voor mij de moeite waard blijven om er regelmatig terug te komen.
Ook ik heb de nodige ervaringen opgedaan in negatieve zin,dus kom niet aan met opmerkingen dat ik dat natuurlijk niet heb meegemaakt.
Waar ik echter heel moe van wordt is al die negatieve praatjes van lieden die er weinig van weten.
Wereldwijd zijn er nog veel meer ongelukken geweest met ferries,dus het aanhalen van ongelukken in andere landen slaat nergens op.
Zoals door Mariette aangegeven is het verkeer daar niet te vergelijken met de Ned situatie. Dat klopt helemaal.
Ik ben trouwens benieuwd waarvoor je vriendin voor de rechter moet verschijnen.
Wat mij betreft is het einde discussie.