4WD huren en gaan!

Beste mensen,

Mijn vriendin en ik gaan 11 december voor 19 dagen naar Kenia. We gaan waarschijnlijk een kleine Suzuki jeepje huren. 960 USD voor 2 weken. valt dus wel mee. Ons budget is laag. tenminste, we willen geen 300USD betalen voor een lodge in een park. we weten dat de parken vrij prijzig zijn. vaak al 50USD per persoon per dag. Dat is prima. We zitten waarschijnlijk ongeveer 8 dagen in een park dus 400USD per persoon. Maar nu hebben we nog wat vragen:

Welke parken zijn must do’s?
Waar kunnen we relatief goedkope slaapplaatsen vinden?
Is het aan te raden een tent en kampeerspullen mee te nemen?
We willen een weekje op het strand zitten en niet bij de grote resorts. Kennen jullie een leuk klein gehucht aan zee waar er nog een backpackers sfeertje hangt? We zaten zelf aan Pemba te denken. Maar dat is ook weer een dag reizen.
Idee is om eerst 10 dagen een auto te huren vanuit Nairobi en de safari’s zelf doen en dan met de nachttrein naar mombasa en vanaf daar naar een mooie strandplek voor de laatste week. of Pemba of Malindi of iets anders… wat raden jullie aan?

alle tips zijn welkom!!

Groet,

Lucas

Dag Lucas,

Een van de mooiste parken om zelf met de auto te doen is de Masai Mara.
Veel wild, een hoop kleine paden, en zelfs daar hoef je je niet aan te houden.
Dit bied de mogelijkheid om de dieren dicht te naderen.
Ook de beide Tsavo’s zijn de moeite waard.
Amboseli is aan de duure kant het enige waar je daar voor naar toe gaat, als je al in de andere parken bent geweest, is de Kilimanjaro. Maar die zie je ook op de weg daarnaartoe.

Kampeer spullen moet je zeker meenemen. Dit scheelt een hoop geld. Kamperen bij de masai mara kan heel goed bij Talek gate en ololamutiek gate. Hier betaal je bij de meeste plaatsen 500 shilling voor kamperen. Wil je echter in het park camperen betaal je 25 dollar wat nogal overpriced is. Je krijgt er niks voor. De campsites liggen meestal net buiten de gate langs de rivier wat de grens van het park is. Vaak genoeg te zien.

Bij Tsavo zijn de campsite’s wat dunner gezaaid. maar bij Voi kan je bij de Leppard lodge kamperen. Ze hebben nog een zwembad ook. Je betaald hier 800 shilling pp. Ook hier betaal je in het park 25 dollar, voor niks.

Verder Kan je in Diani beach bij Diani beach cottages kamperen ook hier betaal je 500 shilling. In Malindi zijn 2 campsites welke beide niet echt geweldig zijn. Andere accomodatie heb ik daar nooit geprobeerd. Het is verder wat drukker dan Diani. Pemba ken ik verder niet.

Groet
Frank

Of een paar km vóór Diani beach op Tiwi Beach (Twiga Lodge).Heerlijke campsite pal aan t strand.
Misschien overbodig maar wat me opgevallen is bij Suzukijeeps die op wasbordwegen reden dat daar makkelijk de asbouten van de achterwielen lostrilden en vervolgens afbraken. Af en toe even checken kan een hoop ellende voorkomen.