Ik ga samen met mijn vriendin 21 maart voor 16 dagen naar kenia.
Wij zitten in het hotel The Reef.(iemand ook ervaring met dit hotel?)
Ik lees hier veel over masai mara, is dat dan dan je masai dorpen gaat bezoeken?
Want dat is dus wat we echt niet willen missen.
En kan je dat in 3 dagen doen?
En weet iemand hier hoeveel dat ongeveer gaat kosten?Oh en nog een vraagje, weet iemand of het s"avonds afkoelt, en je een vestje mee moet mee nemen?
Ik ga samen met mijn vriendin 21 maart voor 16 dagen naar kenia.
Wij zitten in het hotel The Reef.(iemand ook ervaring met dit hotel?)
Ik lees hier veel over masai mara, is dat dan dan je masai dorpen gaat bezoeken?
Want dat is dus wat we echt niet willen missen.
En kan je dat in 3 dagen doen?
En weet iemand hier hoeveel dat ongeveer gaat kosten?Oh en nog een vraagje, weet iemand of het s"avonds afkoelt, en je een vestje mee moet mee nemen?
Wij gaan in Sept naar Kenia, ook naar de Reef. Gaan vandaar uit ook naar de Masai. (ik hoorde dat het 900 km was) Overnachten 6x in een lodge en vliegen vanuit Nairobie terug naar Mombasa. Neem gerust iets mee voor de avond want he schijnt wel af te koelen. Veel plezier
De Masai Mara is een groot wildpark waarin geen dorpjes liggen. De safaritoer bestaat uit verschillende game drives.
Vaak kun je optioneel een Masai dorp bezoeken aan het einde van een gamedrive. Je wordt opgewacht door een aantal Masai waarbij ze een paar dansen laten zien. De vrouwen zingen daarna. Vervolgens word je door het dorp geleid, kun je in een hut kijken en het einde is, iedere keer dat ik er ben geweest, dat je naar een soort marktplaatsje wordt gebracht waar de vrouwen ondertussen sieraden en andere voorwerpen hebben uitgestald die je kunt kopen.
Alles bij elkaar duurt het vaak een klein uurtje.
Deze dorpjes liggen net buiten de eigenlijke park. De prijzen varieren. Je kunt je safarigids vragen het voor je te regelen.
Drie dagen safari Masai Mara is goed te doen tenminste als je met vliegtuig gaat. Prijzen varieren per safaribureau en zijn ook afhankelijk van de kwaliteit van de lodges waarin je wilt verblijven.
Een vest meenemen is altijd verstandig. Het is in de Masai Mara niet zo warm als aan de kust en tegen de muggen is het altijd handig om 's avonds kleding met lange mouwen te dragen.
Voordat ik mijn verhaal gedoen stel ik mezelf netjes voor.
Mijn naam is Fabian Derrick woon in Nederland maar ben geboren in Oeganda.Inmiddels woon ik hier al 14 jaar ben een nederlander met een tintje, tintje maar hoor hahhah.
Ik ben vertegenwoordiger van African Secrets Limited in Nederland.
Wij regelen onderander Prive of groep safari’s,Cross Country tours ,Ecotoerisme,Bergsport Birding,Strandvakanties,Familie tour Huwelijksreizen(zanzibar), reizen met u eigen wensen en nog veel meer.
Deze reizen regelen wij in oost Afrika,in dit geval is het Oeganda,Kenia, Tanzania,Rwanda en Zanzibar.
Ons hoofdkantoor is gevestigd in Oeganda(kampala) en hebben we ook nog 2 andere vestigingen één in Kenia(Nairobie) en Canda(Edmonton).
Ons nederlandse website word momenteel aan gewerkt.
Maar mocht er vragen zijn, feel free to ask kan ik ook meer toelichting geven.
Ontzettend leuk dat je naar de Masai mara wilt gaan.
Jou vragen vallen best mee,
Ik zit hier zelf in Nederland regel de safari’s vanuit hier,maar we hebben een vestiging in Kenia (Nairobi) en in Oeganda(kampala).Ik ben vertegenwoordiger van African Secrets Limited.
Zal ik wat gegevens opvragen qua prijzen en omgeving wellicht kan ik wat voor je beteken.
De trip wordt geheel naar u keuze verzorg in 4WD.
Goed ik zal morgen contact leggen met ons kantoor in Kenia(Nairobi) voor de details.
4WD!! Dit zijn speciale voertuigen voor de safari’s.Wij gebruiken de Land cruisers.
Als je op google dat in tikt krijg je de voorbeelden.
Ik zal u dan binnen 2 dagen antwoorden.