Fietsen in Hell's Gate NP

Hoi,

Volgende week vertrek ik naar Kenia en tanzania voor vakantie. Nu heb ik gehoord dat je fietsen kunt huren bij Hells Gate NP. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is een te verwachten prijs?
Is het mogelijk om een tour te beginnen bij Hells Gate zelf en niet vanuit Nairobi?

Thanks!

Ik heb geen ervaring met fietsen huren, weet dus ook niet hoe duur dat is. Maar wel met Hell’s Gate. Erg leuk park! Veel mensen zien fietsen.
Je kan ook in de buurt op veel plekken fietsen huren, dus dat hoeft niet vanuit Nairobi. Je hebt geen gids oid nodig, je huurt gewoon fietsen en gaat op pad!
Maak ook de wandeling door de kloof! (dat moet wel met gids, kan je bij de kloof zelf (midden in het park) regelen)

Ik heb daar 2 jaar geleden ook rond gefietst en het was fantastisch. Voor ons waren er toen fietsen gehuurd via onze gids maar het kon toen ook bij de gate van Hells gate. Wat wel heel belangrijk is zorg voor voldoende vocht en eten. Bij ons was het heel warm en er bleken mensen met hoogtevrees bij te zitten waardoor wij langer bezig waren met het fietsen en de fantastische tocht in de kloof. En wij hadden dus wel te weinig bij ons waardoor er één daardoor niet helemaal lekker werd.
De kosten zaten toen rond de 500-1000 shilling per fiets.
Voor de kloof moet je een gids hebben voor het rondfietsen in het park niet. Wat ook heel mooi is is crater lake maar dat kan ik je aanraden omdat niet met de fiets te doen omdat de weg er naar toe een grote zandbak is. 3 jaar geleden heb ik het samen met een vriendin gedaan maar met 35 graden en heeeeeeeeeeeeeel mul zand dan doe je over 15 km 2,5 uur!