prijzen in lonely planet kloppen vaak niet, LP is een leuke gids om een indicatie te krijgen van prijzen. Helaas gebruiken veel mensen het als een soort bijbel hoe vaak ik niet zie/hoor dat de prijs die zij willen dat dat de juiste prijs is omdat het in de LP staat.
Zoals al door meerdere mensen geschreven, hoef je je echt geen zorgen te maken om de zwervers of bedelaars. In sommige landen waaronder ook in NL, zijn er altijd wel zwervers/bedelaars die op je af komen en echt om geld vragen, hier in Thailand heb ik dat nog nooit meegemaakt. In Bangkok zitten ze vaak bij de uitgangen van de skytrain, beneden bij de trap en in veel gevallen zijn het vrouwen met een baby’tje. Ze zullen je nooit aanklampen om om geld te vragen en zijn dus zeker niet opdringerig.
Taxi altijd vragen om meter aan te zetten als je instapt. 99 v/d 100 taxichauffeurs doen dit gewoon, maar er is er altijd wel een tussen die een prijs wil afspreken. Niet doen, want je betaalt altijd teveel. Gewoon de volgende taxi pakken. In BKK rijden duizenden taxi’s dus je hoeft nooit lang te wachten op de volgende taxi.
Bangkok naar Surat Thani zou ik lekker met de nachttrein doen (zelf vind ik 2e klasse aircon prima). Vliegen is wel sneller natuurlijk, maar de nachttrein is gewoon ook een leuke ervaring.
Taxi altijd vragen om meter aan te zetten als je instapt. 99 v/d 100 taxichauffeurs doen dit gewoon, maar er is er altijd wel een tussen die een prijs wil afspreken. Niet doen, want je betaalt altijd teveel. Gewoon de volgende taxi pakken. In BKK rijden duizenden taxi’s dus je hoeft nooit lang te wachten op de volgende taxi.
Het vragen kan gewoon in het Engels? ![]()
Bangkok naar Surat Thani zou ik lekker met de nachttrein doen (zelf vind ik 2e klasse aircon prima). Vliegen is wel sneller natuurlijk, maar de nachttrein is gewoon ook een leuke ervaring.
We gaan ook eerder met de nachttrein naar Chiang Mai. Nog steeds de nachttrein nemen of toch het vliegtuig?
Alvast bedankt!:dag:
Het vragen kan gewoon in het Engels?
peud miteu khrab เปิดมิเตอร์ครับ
ja hoor kan je gewoon in het engels vragen en als hij net doet of hij je niet begrijpt gewoon naar de meter wijzen