(origineel bericht op be-more.nl)
nog 5 dagen en dan is het zover!
Hoi Allemaal,
Hier mijn eerste blog over mijn reis naar Zuid-afrika.
Nog 5 dagen en dan is het zover, zondag stap ik het vliegtuig in om vrijwilligerswerk te gaan doen voor 3,5 maand in Zuid-afrika.
Deze week ben ik nog vrij om de laatste puntjes op de i te zetten en dan is het bijna zover om te vertrekken. Ik ben maandag begonnen met mijn koffer in te pakken maar helaas zat ik al op 20 kilo . Vandaag woensdagochtend heb ik even op de vliegmaatschappij site gekeken hoeveel is toegestaan en dat was 23 kilo morgen met mama maar eens kijken wat ik echt nodig heb en wat ik in mijn handbaggage kan doen.
Ik ben een vrouw dus die neemt zoals altijd te veel mee.
Het is daar nu zomer maar ook regenseizoen in het gebied waar ik zit. Hierdoor is het lastig in te schatten wat voor kleding er nou echt handig is.
De reis doe ik helemaal alleen, maar eenmaal aangekomen in Durban zie ik de andere vrijwilligers en leren we elkaar allemaal kennen.
Ik heb er erg zin in maar vind het ook erg spannend want ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Gelukkig ken ik al een meisje Robin waarmee ik ook twee weken ga reizen. We zitten met alle vrijwilligers in een huisje dus dat is wel gezellig.
Ik probeer elke week een wekelijke update te schrijven op me weblog en foto’s te plaatsen zodat jullie kunnen lezen en zien wat ik allemaal aan het doen ben!
Liefs Lotte