Over een week ...

(origineel bericht op be-more.nl)

Over een week …

Ja, over een week dan vlieg ik rond deze tijd al ergens boven het Afrikaanse contitent. Toch wel een heel vreemd idee dat het nu zó dichtbij is. De stapel mee-te-nemen-spullen groeit nu met de dag; door tips van Janieke wordt-ie deels groter (met drop, snoep en boeken), maar ik kan ook veel dingen thuis laten die ik van plan was mee te nemen. Dus ik ben goed voorbereid, volgens mij, dáár zal het niet aan liggen.
En verder vind ik het een groot avontuur! Wie doet nou zoiets als je ook gezellig met Dick je leven kunt leiden hier in Nederland, eigenlijk ben ik helemaal niet zo’n held. En toch lijkt het me helemaal geweldig om onderdeel te zijn van een onbekende cultuur en gemeenschap en het leven daar ‘gewoon’ maar mee te leven. Wat zal ik moeten wennen aan het andere tempo, aan het rustig afwachten en misschien ook wel aan de warmte. Want 30 graden in Nederland vind ik héérlijk, maar misschien is 35 of 40 graden toch wel errrg warm. Kan me niet voorstellen, hoor :slight_smile:
We gaan het zien … alleen al Janieke daar te ontmoeten en te zien hoe zij en de anderen daar bezig zijn, is natuurlijk super! En volgens mij is die maand ook maar zó om, dus ik ga iedere dag proberen me bewust te zijn van de dingen die we mee maken en zien, de mensen die we ontmoeten, alles wat we eten, ruiken, horen, enz.
Net al een mailtje van Tim van Be More gehad, dat ze me gelukkig zaterdagavond om 22.00 uur opwachten op het vliegveld van Lilongwe en ons meenemen naar Mabuya Camp, waar we het eerste weekend verblijven. SPANNEND
Tot een volgende keer!

(origineel bericht op be-more.nl)