(origineel bericht op be-more.nl)
Almost…one week left!
Over een week zit ik in het vliegtuig naar Nairobi! Wat is de tijd snel gegaan. In eerste instantie leek het lang te duren, maar de laatste weken zijn voorbij gevlogen. Naast het werk, heb ik stap voor stap de voorbereidingen getroffen.Ik denk nu zo goed als alles geregeld te hebben; de laatste spullen nog en dan ben ik klaar voor vertrek. Het kan me nu eigenlijk niet snel genoeg gaan die laatste week, mijn gedachten zijn nu toch voornamelijk in Afrika.
De afgelopen weken heb ik momenten gehad dat ik dacht waar ben ik aan begonnen. Ik heb het als ‘terugtrekneigingen’ ervaren. En stelde mezelf de vraag waarom ik dit ook alweer wilde? Het antwoord is o.a.: het ervaren van een totaal andere wereld waar mensen met veel minder moeten leven en hoe zij daarmee omgaan, mijn nieuwsgierigheid naar Afrika onderzoeken, een andere/Afrikaanse leefwijze en mentaliteit ervaren, zelfreflectie, even niet in Nederland zijn… Ik ben benieuwd hoe ik mij zal bewegen in die andere wereld en hoe er een brug tussen de ‘westerse wereld’ en de ‘Afrikaanse wereld’ geslagen kan worden. Die vragen waarom ik de booking heb gedaan, heb ik niet meer. Ik wil mijn wens in vervulling laten gaan, mijn gevoel en mijn dromen naleven.
Het is maar twee maanden in Afrika, 2 lange vakanties, zeg ik steeds. En ik denk ook werkelijk dat de tijd snel zal gaan. Natuurlijk zullen er momenten zijn dat ik verlang naar mijn (t)huis, maar ik hoop vooral te gaan genieten. Mezelf onderdompelen in de cultuur, natuur, leefomstandigheden, leefwijze! Het wordt nu langzaam spannend, maar ik ben klaar voor Afrika.