One week before departure

(origineel bericht op be-more.nl)

One week before departure

Het aftellen voor mijn zuid Afrika avontuur is begonnen…
Wat heb ik er zin in en wat kijk ik er naar uit om Afrika te ruiken, te proeven en te zien en te ervaren…Ik weet het zeker het wordt fantastisch!

Maar goed hoe bereid je je voor op zulke mooie indrukwekkende en bijzondere reis. Een tocht door de bergen te paard is leuk en kan spannend zijn wanneer het paard een tikkeltje eigenwijs is, maar wat doe je wanneer je in gesprek bent met kids en ze je vertellen dat ze veelvuldig en op brute wijze verkracht en/of mishandeld zijn…Kun je je uberhaupt op zulk soort verhalen/ervaringen voorbereiden…

De laatste weken heb ik daarom de site van Be-More maar eens doorgespit en gelijksoortige documentaires bekeken naast de training die ik nog ga volgen in Zuid-Afrika zelf. Hoe gedegen mijn voorbereiding ook mag zijn. Ik denk dat een ‘in your face’ ervaring veel rauwer op je dak kan vallen dan een filmpje van afrikaanse straatkindjes die lijm snuiven om hun honger te stillen terwijl ik ondertussen met een zak chips op de bank zit en het ene chipje na het andere in mijn mond mijn mond passeert vanuit enig automatisme…
" over tegenstrijdigheid gesproken!!"

De klokt tikt de minuten weg… De tijd vliegt!!!
Nog maar een week en dan zit ik in het vliegtuig opweg naar Zuid-Afrika. Waarschijnlijk af te schakelen van de drukke westerse wereld en nieuwsgierig naar het relaxte afrikaanse leventje…
“Waar niks moet en alles mag…!!”

Een gerustellende gedachte waarmee ik de laatste week in Nederland goed doorkom!

Veel liefs!

Shanthy

p.s op een of andere strange manier komen updates soms in je spambox terecht check deze dus af en toe zodat je niets mist van mijn avontuur;-)

(origineel bericht op be-more.nl)