(origineel bericht op be-more.nl)
Nog 1 nachtje en dan is het zo ver!
zo nou nu ff zitten hoor!
De reis gaat nu echt beginnen…
eventjes terug naar waar ik was gebleven…
kerst en afscheid werk:
zoals eerder vermeld in het vorige bericht is er op mijn werk op Bartiméus een kerstcollecte gehouden. Dit was natuurlijk heel erg mooi en welkom.
Toch ook zoals het thema ook was: bijzonder.
Samen kerst vieren, afscheid nemen…
Dat was toch ook wel even waar ik het een beetje moeilijk mee had.
Zo veel lieve bewoners die ik ga missen. De grapjes tijdens het wassen en aankleden. De humor onderling met collega’s. Het vertellen hoe ver ik ben en wat ik nog moet doen etc.
Maar ook afscheid nemen… van al deze mensen en de werkplek met alles wat daarbij hoort, kort om… mijn werk loslaten was toch wel ff wat lastig…
Gelukkig heb ik een schriftje op mijn werk steeds laten liggen waar een ieder wat in kon schrijven.
Dit zal ik morgen gaan lezen in het vliegtuig. Ik ben zooooo benieuwddddd!!!
Opbrengst collecte: 250 euro! ![]()
Thuis Familie Kerst:
Vreemd om te weten dat je nu niet oud en nieuw thuis viert. Ook om dan te zwijgen over de gezelligheid hier in huis en in het dorp en de oliebollen en appelflaps die pap dan altijd lekker maakt enzo…
Het was een kerst die voor mij echt is omgevlogen!! Ik vond het erg moeilijk om afscheid te nemen van opa en oma.
Maar… ik weet ook dat ze erg trots zijn en dat geeft me dan weer de moed om de knop om te zetten etc.
Gelukkig zijn ze nog gezond en zijn ze er nog! en mogen ze dit nog mee maken. Ik kan terug vliegen mochten er gekke dingen gebeuren maar we hebben afgesproken dat opa en oma zich keurig zullen gedragen haha!
Met de kerst prachtige cadeaus gekregen! Wat hebben wij het hier dan toch goed!
Een week voor kerst is er nog in de kerk aandacht besteed aan mijn vertrek. Ook erg fijn om te weten dat er mensen in de omgeving zijn die heel dichtbij en straks op afstand met je mee leven en mee dromen tot afrika mijn droom werkelijkheid zal gaan worden.
Van de jeugdwerkers heb ik een prachtig boekje gehad, bij deze, hartstikke bedankt!!!
Van de ZWO groep heb ik een gift gekregen. Heel erg bedankt!
Na het afscheid thuis, van opa en oma ben ik op 2e kerstdag voor het laatst gaan werken.
wat raar… veel mensen afwezig, uit, naar fam, of juist een ‘‘kerstblues’’ moe van alle drukte.
Bijzondere sfeer.
De laatste dagen met collega’s ook veel gepraat en ook heel veel lieve woorden en knuffels en hele leuke gesprekjes gehad.
Ik vond het erg raar toen ik mijn overdracht deed aan de nachtdienst… ik had weinig bijzonderheden… en dan… tja… toen zat mijn dienst er dan ook echt op…
gek hoor! Ben blij dat er verschillende mensen mij op de hoogte gaan houden.
Zo blijf ik toch een beetje bij het werk ![]()
Afscheid van vrienden , collega’s , kennissen…
28 dec… gisteren dus… t was zo ver. Alsof ze een blik open hadden getrokken met een 50-ig tal mensen die aan de bel trokken en even binnen kwamen…
We wisten op een gegeven moment niet meer waar we iedereen laten moesten.
Zie foto’s…
Toch vind ik het geweldig hoeveel er zijn geweest en wat ik allemaal aan mooie kaarten, boekjes, enveloppes, herinneringen ik heb gekregen.
Ook super om zo in 1x dan ook echt definitief dan af te ronden en dan vond ik het ook prima dat dit nu klaar was.
Wel even wat traantjes laten gaan bij mijn lieve vriendinnetje…
Hanneke, je bent geweldig en zoals je me gisteren weer zo gesteund hebt, door maar weer hier de keukenkasten los te trekken en glazen en kopjes te vinden en te vullen, iedereen voorzien van drinken etc, TOP!
We hebben al een lange tijd wat uit elkaar en op afstand geleefd maar we zagen mekaar wel een weekend lang…
Ik vond het nu toch wel pittig dat we nu niet effe een weekend meer konden plannen zoals we dat meestal wel doen als we mekaar weer eens zagen:)
Ook grote dank aan pa en ma en tam !
Jullie zijn geweldig, en we gaan morgen wel janken op schiphol.
Ik bespaar jullie nog even de gang van zaken rondom het inpakken.
Haastige spoed is zelden goed, is een feit. Zo heb ik nu een lelijke snee in mn middelvinger… doordat ik me sneed aan het ijzer van het slot van de koffer.
Fijn! … Not! blij dat je mama dan in de buurt is die dan een mooie pleister plakt ![]()
hoe dan ook,
Alles staat klaar. Batterijen zijn opgeladen, alle delen van de pc die mee moeten zijn gepakt.
Ik ga nu de fotootjes uploaden en dan waai ik onder de douche door en dan woei ik zo mijn (winter)pyjama voor het laatst in.
Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor alle interesse, aandacht liefde die ik om me heen heb mogen ontvangen.
Maar ook het engelen geduld van de mensen om mij heen!
Morgen ga ik de lucht in!
Het volgende bericht zal ik vanuit Entebbe gaan tikken hoop ik.
Ik houd jullie op de hoogte!
Het totale bedrag aan sponsorgeld voor be- more en de projecten zal ik later bekend maken.
- ook omdat ik nog niet goed weet hoe ik dit in samenwerking met de andere vrijwilligers, lokale bevolking en be - more wil gaan besteden.
Wel meld ik, dat mijn backpack als extra ‘‘koffer’’ mee reist, hier in zitten alle gesponsorde babykleding, knuffels flesjes etc wat ik allemaal heb gekregen.
Het mee nemen kost natuurlijk geld, dus voor deze spullen zal ik dus wat sponsorgeld gaan uitgeven.
Nu stop ik echt!
Groetjes