NL uitnodiging maar vliegen naar Dusseldorf

Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is dat mijn vriendin uit Siberië naar Dusseldorf kan vliegen zodat ik haar daar op kan halen. Om twee redenen. Ik woon veel dichter bij Dusseldorf dan Amsterdam en de kosten zijn € 250.- minder als ze naar Dusseldorf vliegt.
Is het bij het aanvragen van een visa lastig voor haar omdat ze dus eerst in Duitsland land en vervolgens met mij naar NL komt. Een garantstelling/particuliere logieverstrekking van het gemeentehuis heb ik al.

Alvast bedankt.

Richard

Hoi Richard,

Geen enkel probleem. Of het nu een toeristenvisum is of een MVV, uiteindelijk is het een goedkeuring om de Schengen-zone binnen te komen. Stel dat ze wel naar Schiphol zou vliegen maar met een overstap in pakweg Frankfurt of Rome, dan zou ze ook met haar papieren op dat vliegveld al Schengen binnenkomen en op de binnen-Schengen-vlucht naar Amsterdam absoluut geen paspoort/visumcontrole meer hebben.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo Erik En Sandya,

Dat is mooi! Vriendelijk bedankt.

Groet,
Richard

Is geen probleem, heb ik ook al 2 keer gedaan. Zij vraagt een visum aan voor de Schengenlanden. Dusseldorf is goedkoper dan schiphol.Kun je beter even met de auto naar dusseldorf rijden. Je hebt de logiesverstrekking/garantstelling.
Let er wel goed op. JIJ bent verantwoordelijk voor alle kosten. Het is niet alleen eten,drinken, en onderdak, maar ook evt medische kosten en andere kosten. Het max.waarvoor jij tekent op die garantstelling kan oplopen tot € 50.000. Houd er ook rekening mee dat jij de laatste 3 loonstroken en een vliegticket aan haar moet sturen (dit kan gewoon via e-mail). Dit moet je doen als je haar 3 maanden uitnodigt.

Rob,

Duidelijk! Dank je.

groet,
Richard