nl auto 8 maanden achterlaten?

hallo allemaal,
wij zijn aan het rondtrekken in argentinie en willen onze nederlandse auto eigenlijk verkopen of achterlaten hier, nu hebben we gehoord dat je een buitenlandse auto in argentinie 8 maanden achter mag laten. weet er iemand of dat werkelijk zo is en zo ja of daar nog veel rompslomp bij komt kijken, moet je de auto dan bij de douane stallen of kan dat overal, en als je pas na een jaar terugkomt krijg je dan een boete of ben je de auto kwijt.

groeten albert

Als je Argentinie binnenkomt krijg je van de douane een tijdelijke invoervergunning voor je auto. Officieel is deze vergunning voor een periode van 8 maanden te krijgen maar de laatste tijd wil de douane er nog al eens lastig over doen en geeft voor een kortere tijd, vaak net zo lang als je visum geldig is, 3 maanden. Vraag echter om die 8 maanden, uiteindelijk zullen ze het wel geven. Wat de boete betreft, zolang je voor het aflopen van de tijdelijke invoervergunning de auto het land weer uitbrengt is er geen probleem.
Een andere optie voor je kan Uruguay zijn, daar krijg je 12 maanden voor de auto. In Colonia kan hij bv gestald worden, dan ga je met de buquebus over naar Bs As.
Succes,
Marcel

1 like

bedankt landcruiser voor de info, dan wordt het misschien wel uruguay dan hebben we wat meer tijd we zitten nu toch in brazilie maar moeten wel uit buenos a vliegen maar dat kan inderdaad wel met de bus of zo. weet je misschien nog of de auto bij de douane geparkeerd moet worden en wat voor papieren er moeten geregeld worden.

groeten albert

Hallo Albert,

Nee je hoeft verder niks te doen. Zoals gezegd zolang je maar zorgt dat je de auto weer het land uitbrengt voordat de termijn verstreken is is er niks aan de hand. Je kunt ook gewoon het land verlaten zonder auto hoor.
Het stallingsadres zal ik je per PM doorsturen.
Groet,
Marcel

PS wij gaan over een week of 2 ook weer op pad en gaan via Uruguay, Wij rijden in een zwarte Ford Ranger met witte opzetcamper, misschien zien we elkaar nog!

1 like

Hola Albert,

Ik zou graag willen weten of je je auto eventueel wilt verkopen en wat voor auto het is. Ik ben namelijk sinds kort hier komen wonen en ben hard op zoek naar een goeie auto met een redelijke prijs, dit is hier nogal moeilijk te vinden in Argentinie, aangezien de prijzen erg hoog liggen.
Ik ben anders van plan om mijn auto over te laten komen vanuit Spanje, waar ik 6 jaar heb gewoont.

Eventuele informatie kun je me mailen naar

yvonneds1@hotmail.com

Wens jullie nog een hele goede reis toe!!

Saludos Yvonne