Ik heb het plan om begin juni 2012 naar Argentinie af te reizen, echter voor 12 maanden. Ik ben al eerder een aantal maanden in Argentinie geweest en wil graag meer van het land zien.
Zo zit ik dus met een paar vragen en hoop ik dat iemand hier daar antwoord op weet.
Ik ben woonachtig in Amsterdam (sociale woninghuur), mag ik in die positie uberhaupt wel 12 maanden weg zijn?
Ik ben zelfstandig ondernemer en verkoop mijn diensten/producten in Nederland aan woonachtigen in Nederland, alles gaat online, heb ik een werkvergunning nodig in Argentinie?
Hoe zit dat met het verblijf? Moet ik een speciale visa aanvragen bij de ambassade in Den Haag?
Ik wil een auto gaan huren in Argentinie en daarmee o.a. naar Brazilie rijden, zijn er nog speciale eisen waar ik aan moet voldoen? (ik ben 31 en heb mijn rijbewijs sinds mijn 18e).
Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen, alvast bedankt voor jullie reacties.
hallo Deeltje
Of dat je je sociale huurwoning een jaar onbewoond achter mag laten betwijfel ik, anders zou ik persoonlijk een goede "vriend"er een jaar laten wonen heb je ook weer wat van de huurprijs terug.
Als je als zelfstandig ondernemer via internet zaken doet in Nederland vanuit Argentinie, is in Argentinie niemand van op de hoogte dus vrij lijkt mij.
Visa heb je niet nodig, want ik maak uit je verhaal op dat je geen 12 maanden in Argentinie bent maar ook naar Brazilie wilt en in Argentinie rond gaat reizen, en vanuit bv Patagonie is het kleine moeite en raadzaam om even naar chilie te gaan, als je naar Ushua gaat moet je wel door Chili.
De meeste landen zijn voor 6 maanden volledig vrij van Visa.
Zou wel een internationaal rijbewijs meenemen (ANWB)
En reisverzekering, de meeste zijn maar voor 3 maanden aan een gesloten geldig en jij gaat 12 maanden
Als je meer wilt weten [EMAIL=“tonyfromthefields@hotmail.com”]tonyfromthefields@hotmail.com