Nikon S1 een prima camera voor een goede prijs

**Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een Nikon 1S1 compactcamera.

**
De Nikon 1S1 is een compacte systeemcamera met goede specificaties. Hij is uitgerust met 10 megapixels CX sensor. Heeft tevens een Full HD 1080 Pixels videomodus, een 3 inch lcd display met 460.000 beeldpunten. De standaard lens, verwisselbaar, is het 11 - 27,5 mm objectief. Deze camera is vooral bedoeld voor de amateur fotograaf. Het toestel is verkrijgbaar in meerdere kleuren.

Body en flitser

De body heeft een ingebouwde flitser die automatisch uitklapt. Creatief fotograferen verloopt via directe beeldaanpassing. De stand Creatief biedt toegang tot allerlei flitsers en effecten waarmee je leuke effecten aan je foto kunt toevoegen of een panoramafoto kunt maken. De meer ervaren fotograaf kan tevens eigenhandig de belichting instellen.


** Sluftervallei op het eiland Texel

Video opnamen maken**

Met deze camera is het eigenlijk onnodig om nog een extra camcorder aan te schaffen Alles in een is tegenwoordig het motto. Deze camera Nikon 1S1 heeft een meer dan prima videofunktie, waarbij vooral de snelheid van de focus opvalt. Er zijn een aantal functies aanwezig om de audio aan te passen.

1 Nikkor 10 - 100 mm objectief

Van de importeur kreeg ik een 1 Nikkor 10 - 100 mm objectief in gebruik. Dit objectief heeft een overeenkomstige kijkhoek als de standaard lens van 27 mm. Hierdoor komt Nikon tegemoet aan de wens om de kijkhoek niet te veranderen ten opzichte van de standaardlens

Dit objectief ligt goed in de hand en de brede zoomring is gemaakt van aluminium. Het in - en uitzoomen werkt prettig. De draaiweerstand blijft constant. Het grote 10x zoombereik is de belangrijkste reden om deze lens aan te schaffen. Wat ik ook als prettig heb ervaren is de korte scherpstelafstand van 35 centimeter. De lens is evenals de body in verschillende kleuren leverbaar.


** Grazende stieren bij de duinen in Burgh Haamstede**

Conclusie een aanbeveling

Ik heb het werken met de lens als zeer prettig ervaren. Ik kan iedereen aanraden om naast de meegeleverde 11 - 27 mm lens te overwegen om ook de 10 - 100 mm lens te kopen, zodat de mogelijkheden tot het maken van mooie foto s nog groter worden.

Voor verdere informatie omtrent produkten, verkooppunten en prijzen van Nikon zie http://www.nikon.nl