Nikko National park alleen

Hallo,

In mei ga ik alleen naar Japan. Ik wil graag vanuit Tokyo een dagtrip naar Nikko national park maken. Graag wil ik weten of het veilig is om alleen door het Nikko national park te lopen. Zijn er bordjes die aangeven waar alles is of moet je dit echt helemaal zelf uitzoeken? Helaas kan ik dit nergens op internet of boeken vinden. Ik hoop dat een jullie mij hier antwoord op kan geven.

Groetjes!

Hallo Isie,

Japan staat bekend als een zeer veilig land. Uiteraard zijn er buurten waar het wat minder veilig is dan anderen, maar dat is overal ter wereld het geval. En blijft het natuurlijk ook een kwestie van je gezonde verstand blijven gebruiken, ga bijvoorbeeld niet mee met vreemden als ze je aanspreken om een bar in te gaan om te drinken.

Ben je in van plan om in Nikkoalleen naar de schrijnen te gaan, of om ook verder te gaan om te hiken in het national park?
Voor het deel met de schrijnen kom je waarschijnlijk binnen via het JR Nikko of Tobu Nikko treinstation. Vandaar moet je een straat uitlopen voor je bij de rode brug komt. Daarachter liggen de schrijnen van Nikko. Halverwege die straat, (als ik het goed herinner aan de linkerkant als je naar de schrijnen toeloopt) ligt een Tourist Information. Daar kun je meer informatie krijgen over Nikko.
Welke kant je op moet is wel duidelijk aangegeven bij bordjes bij de stations.

Bedankt voor je reactie.

Graag wil ik de schrijnen zien en het Lake Chuzenji. Ik zag ook dat je een bus netwerk is. Heb je hier ervaring mee of heb je alles te voet gedaan?
Een tourist information is een goede tip!

Hoi,
ik ben niet naar Lake Chuzenji geweest. Dat lijkt me een behoorlijke wandeling, gelukkig zijn dus de bussen :slight_smile: Op deze paginastaat hier meer informatie over.

1 like