vanaf 28 augustus, duurt nog even, gaan we voor het eerst een bezoek brengen aan Japan :teeth: .
Nu zijn we aan het uitstippelen wat we precies willen gaan doen in de plaatsen die we gaan bezoeken en hoe we overal kunnen komen. Voor de meeste plekken lukt dit aardig door het internet af te struinen, maar Nikko wil niet echt lukken. Om in Nikko te komen vanuit Tokyo gebruiken we de japan rail pass. We willen eigenlijk vooral het national park gaan bezoeken en daar een uur of 6 “hiken”. Maar nu de vraag, wat is het mooiste gedeelte (natuur) om in rond te lopen, hoe kom je daar en hoe vindt je de trails?
We kunnen hier bijna niets over vinden dus mocht iemand hier meer over kunnen vertellen of weten waar meer informatie staat dan horen wij dat graag!
De Senjogahara trail is de bekendste, komt langs de mooiste plekken en zou gemakkelijk te vinden moeten zijn vanaf de bushalte. Van andere trails in Japan weet ik wel dat ze meestal goed en duidelijk aangegeven zijn. Senjogahara Marshland - Nikko Travel
We hadden de locatie van de tourist office ook gevonden, maar zijn bang dat ze ons daar niet al te best in het Engels te woord kunnen staan en dat er weinig folders of kaarten beschikbaar zijn in het Engels. Of heb je daar andere ervaringen mee?
Als ze ergens Engels kunnen is het bij een tourist office. Als iemand een sterk Japans accent heeft, kan het moeilijk te verstaan zijn, maar dan hoeft het Engels nog niet slecht te zijn. Of een folder beschikbaar zal zijn voor de trails kan ik niet zeggen, maar anders helpen ze je meestal wel met een Japanse folder en zetten ze er aantekeningen voor je in.
Ik heb info over hiking trails in het Japans gevonden:
Er is een trail van 6 uur. Dat is nummer 6, als je er op klikt krijg je een PDF met kaart van de trail. De trail gaat langs de gehele zuidkant van Chuzenjiko (lake Chuzenji). Dan lijkt mij de Senjogahara trail (no 8) toch interessanter en gevarieerder voor een eerste bezoek aan Nikko.