Nikko, Kamakura of Nara schrappen?

Geisha’s : http://gojapan.about.com/cs/japanesegeisha/a/geisha3.htm

Het is een commerciele website, maar kijk in de laatste alinea, voor: “Back to Japanese Geisha: Who are Geisha?”

Gion is erg sfeervol 's avonds, zeker heen gaan en lekker eten.

Hier een hele tread over Geisha’s zien : virtualtourist.com domain name is for sale. Inquire now.

Een commerciele website met denk ik een leuke tour die niet heel duur is (n.b. deze tour heb ik zelf nog niet gedaan): Kyoto Sights and Nights - Geisha Culture: Walking Lecture

De overige zaken kom ik op terug (heb nu andere verplichtingen).

vr.gr. Ton

Ninja triggerde mij, ik had de combinatie met Kyoto nog niet gelegd, maar kijk eens:

Ninja house

http://www.japanlivingarts.com/?p=1293

Beide ga ik zeker volgend jaar bezoeken.

Aardig filmpje over de verdedigingstechnieken:

http://www.wat.tv/video/kyoto-kamigamo-ninjuts-12k03_2hil7_.html

Markt: Nishiki Market - Kyoto Travel

Shinto shrines:

Beetje bibberig maar toch:
[ame=“Trip to Kyoto - Part Seven: Shinto Shrine for Lovers - YouTube”]YouTube - Trip to Kyoto - Part Seven: Shinto Shrine for Lovers[/ame]

Shinto dance: [ame=“Shinto dance at Kyoto temple - YouTube”]YouTube - Shinto dance at Kyoto temple[/ame]

Maiko dance: [ame=“Maiko dance in a Kyoto hotel. - YouTube”]YouTube - Maiko dance in a Kyoto hotel.[/ame]

Voor events in Kyoto:

vr.gr. Ton

1 like

Hai Ton,

Gave filmpjes, goede indruk.
Zelf gemaakt toen je daar was?

Groetjes, Leontien

Leontien,

nee ze zijn niet van mij, ik heb ze gevonden via google en een zoekopdracht in youtube.

De filmpjes spraken mij ook aan.

Veel plezier nog met de voorbereiding van jullie reis.

vr.gr. Ton

Als je aankomt en vertrekt v.a. Tokyo zou ik na de 1e overnachting gelijk naar Kyoto vertrekken met de trein en Tokyo en omgeving voor het eind van je week bewaren.

Let er wel op dat je al voor vertrek in NL een Japan Rail Pass koopt voor 1 week! Want een retourtje Tokyo - Kyoto met de shinkansen is net zo duur als een JR Railpass voor 1 week. En je kan dan de pass ook nog gebruiken om naar Nara te gaan en naar Nikko en om gebruik te maken van de ringlijn in Tokyo. Dus ben je voordeliger uit dan als je een los retourtje koopt.

Ik vond zelf Kamakura eigenlijk leuker als Nara op de een of andere manier maar dat komt omdat Kamakura aan zee ligt en ik heb toen na Kamakura het boemeltreintje gepakt naar Inoshima Island en dat was echt superleuk en apart daar.

1 like

Eenelfje,

Kamakura en Inoshima Island had ik in overweging voor volgend jaar, je aanbeveling en nog een check op internet hebben mij nu overtuigd om er heen te gaan in plaats van een tweede keer Nara te bezoeken.

vr.gr. Ton

Kamakura vond ik leuk omdat Kamakura zelf een leuke plaats aan zee is en de tempels en het beeld ook heel mooi en als je boven op de berg bij 1 van de tempels staat en uitzicht hebt over Kamakura en de zee is best mooi!

V.a. het station van Kamakura pak je het boemeltje richting Inoshima island. Is een leuke route tuffend door de stadjes langs de zee, volgens mij was het 20 of 30 min. Als je uitstapt bij Inoshima loop je eerst een klein stukje door het stadje richting zee en dan loop je over een hele lange wandelbrug naar Inoshima island, daar neem je de trappen naar boven en volg je gewoon het pad (het was volgens mij een soort pad rondom het eiland langs tempeltjes, restaurantjes etc. Best apart eigenlijk. (Beneden bij de trap, links voordat je de trap opgaat daar zit een winkel daar verkopen ze hele mooie Japanse geisha poppen voor weinig geld! Ik ben niet van de souvenirs maar dit vond ik wel mooi als souvenir).

1 like

Oh en in Kamakura als je door de straat v.a. het station richting 1 vd belangrijkste tempels loopt (die bovenop de berg) daar zitten allemaal koekjeswinkels. De koekjes in de vorm van een eend of vogel (weet niet meer precies wat het was) zijn de specialiteit daar (en ze zijn heel lekker!).

Is dit doenbaar om vanuit Tokyo 1 dag Kamakura en vervolgens met het treintje naar Inoshima island?

Of is dit teveel, en alleen maar Kamakura bezoeken?

Het is niet onmogelijk, maar dan zul je het aantal tempels in Kamakura moeten beperken tot 3 of 4 denk ik. Het is overigens Enoshima. Het is een klein eiland, maar zeker de moeite waard. Ik schat in dat je er niet meer dan 1,5 uur voor hoeft uit te trekken voor een kort bezoek. Vlakbij is ook een strand, dus in de zomer ook goed te combineren met een strandbezoek.

Ik had nadien via hyperdia ook gezien dat het Enoshima was ipv Inoshima. Die laatste is nog een andere plaats.
Vanuit Enoshima is er ook een treinverbinding met 1 overstap naar Tokyo, hoef ik niet meer terug naar Kamakura.