Niigata

Hallo,

Wij willem volgend jaar september (ja dan pas) naar Japan.
Omdat ik zelf al ontzettend veel zin heb ben ik toch al begonnen om te kijken wat wij willen.

Mijn vriend is zelf helemaal gek van koi karpers daarom willen wij graag een aantal koi farms bezoeken. Alleen als ik verschillende reisschema’s pak (vaak kijk ik waar die groepsreizen langs gaan) dan komen ze nooit in het niigata gebied of hoor ik ze over koi karpers. Het verbaast me ook wel omdat koi’s toch wel echt een typisch japans iets zijn.

Is er hier iemand met een reisschema/tip’s enz. voor een geschikte plek in het niigata gebied?

Wat ik overigens tot nu toe in gedachten had is:

1. Niigata
  2. Tokyo
  3. Kyoto
  4. Hirushima

Wij gaan 3 weken naar japan, maar ik wil niet gehaast reizen, waar ik ben zou ik wel echt goed rond willen kijken en cultuur opsnuiven. Is dan 4 gebieden bezoeken goed of mss toch wat aan de weinige kant?

Wat het bezoeken van een “koi farm” betreft… als je “visiting koi farms in niigata” intypt via Google, krijg je m.i. al wat interessante links voorgeschoteld. Waaronder:

http://chohei-koifarm.jp/about_f.html

Bovengenoemde koi farm geeft zelfs enkele suggesties wat betreft het vervoer naar Niigata en eventuele verblijfsmogelijkheden.

Ik neem aan dat er allerlei koi verenigingen zijn (al dan niet in Nederland) waarvan vast en zeker wel eens één of meerdere leden in Japan zijn geweest om een koi farm te bezoeken, die je misschien wat beter kunnen adviseren.

Ik heb totaal geen verstand van Koi, maar heb min of meer begrepen dat er verschillende soorten koi zijn en daarom ook “koi farms” in allerlei soorten en maten. Wellicht is het handig een lijstje te maken n.a.v. de verschillende koi soorten die jouw vriend het meest interesseren en dan te bekijken welke farms op de route Tokyo - Hiroshima liggen. Je noemt zelf Niigata en ik heb inmiddels gelezen dat deze “prefectuur” (niet verwarren met de stad Niigata) de bakermat vormt van de Japanse koi kwekerij. Niigata ligt alleen niet echt op de route en rond Niigata is ook niet zo heel veel bijzonders te zien (anders dan prachtig natuurschoon), maar ik kan me indenken dat indien je een fanatieke koi liefhebber bent, je dan in ieder geval wat koi kwekers wilt bezoeken.

Wat de rest van jouw schema betreft. Ik zou in ieder geval ook naar Nara gaan (vlakbij Kyoto) en Himeji (kom je langs als je naar Hiroshima reist). Als je in Hiroshima bent zou ik daarnaast tevens een dagtochtje naar Miyajima maken.