Nihon

Hajimemashite. Natasja desu. Yoroshiku onegaishimasu.
22 jaar en in juli Bachelor behaald.

Mijn plan is om in oktober, november en half december in Japan te zijn om de taal te leren en te backpacken. Vanwege de herfstkleuren en het weer!!
Het lijkt mij leuk om een reisgenoot te hebben voor de maanden november en half december zie redenen in de volgende (lappen) tekst.

Het is allemaal nog niet geboekt maar het zit wel zo ongeveer in mijn hoofd.

1 oktober wil ik in japan op een taalschool in Tokyo een taalcursus volgen voor 4 weken om vervolgens 6 weken te gaan backpacken. Hier heb ik zero ervaring in, maar probeer wel zoveel mogelijk dingen goedkoop te doen en zo af en toe een kleine uitschieter.

de reis:

• 4 weken taal leren @ Tokyo bij een gastgezin (voor de japanse gebruiken en sfeeren)
    Dan zal ik Tokyo zeker wel zien (denk ik)
  • 6 weken backpacken.
    De volgende steden/gebieden wil ik graag bezoeken:
    De oude hoofdstad van Japan,
    mount Fuji en omgeving,
    Kyoto,
    Nara,
    Kanazawa,
    Japanse Alpen,
    Hiroshima
    Ik weet nog niet in welke volgorde ik het wil backpacken.
    Wel wil ik eindigen in Tokyo aangezien ik ook weer terug moet.
    en hier een paar dagen/een week nog verblijven.

Natuurlijk speelt het geld een rol bij het rondreizen.
Ik dacht mij met 8.000 euros voor 6 weken te redden volgens een theoretische berekening.
30 euro per dag voor het eten
30 euro per dag voor het slapen
30 euro per dag om dingen te doen (is dat redelijk geschat??)
470 euro JRP 3 weken

voor 6 weken kom je uit
€ 1.260 eten
€ 1.470 slapen
€ 1.050 dingen doen
Ook wilde ik voor de zekerheid € 1.000 apart houden. Voor onvoorziene uitgaven (mogelijkheid om als geisha opgemaakt te worden en verkleden??? Traditionele ryokan??)
Totaal 4.780 euro’s.

Natuurlijk is de JRP voor 3 weken en zal er daarna voor de reis ook verder betaald moeten worden als ik verder ga met de sneltrein.
Ook hiervoor € 1.000 apart houden??

Opmerkingen hierover?? Ik hoor het graag!!

Ik post wel weer als ik iets ben vergeten.

Zeker houd ik de gehele japan forum in het oog!!
Zeer interresant!!

Ook heb ik zoveel informatie van mijn ouders gekregen die laatst in Utrecht waren geweest naar de vakantie beurs. Hierdoor kreeg ik gelijk de neiging om op het vliegtuig te stappen!!

Waah
Een erg lange post O.o

Die 8.000 euro moet zeker haalbaar zijn. Alleen de kosten van de railpass kloppen volgens mij niet helemaal. Ik weet niet waar je die 470 euro vandaan haalt, maar volgens mij komt dat bedrag meer in de buurt van de 2 weekse pas:

http://www.japan-rail-pass.com/train-japon/?ap=j0095g

Inderdaad. Dat zie ik nu ook.
3 weken is 580 euro

Eten in Japan, voor 30,- per dag kom je riant aan (hoewel, het eten is vaak erg gezond)

Het eerste wat het overtollige personeel doet is een glas water neerzetten, drink je deze op dan vullen ze em gratis bij. vaak is ook japanse groene thee gratis (aan de smaak zal je mogelijk moeten wennen).

Mijn ervaring met Japan (april '11) is dat uit eten goed-koop is, als je niet iedere dag uit eten wil kan je voor 3,- al een minibento halen in de 7/11 een van de vele 24u’s shops.

Er zijn ook veel “snackbars” waar je een ticket uit een machine haalt onder de 5,- en helemaal vol zit

Als je wil is er in Ueno (Tokyo) een Zoo, toen ik er was waren er ook panda’s, wat een zotte gasten als het om panda’s gaat :slight_smile: (panda-croissants en ga nog maar door)

Als je van Animé houd mag je het Ghibly museum (Tokyo) niet missen, tickets te halen bij de Lawson-Lopi machines, een beetje Japans lezen of google hoe je de machine bediend is wenselijk.

Yoyogipark (Tokyo) op een zondag.

In Hiroshima zal je de okonomiyaki Hiroshima style, deze wijkt af van de reguliere okonomiyaki’s

Helemaal waar, sterker nog, iedereen die ook nog maar een heel klein beetje kind is gebleven zal van dat museum genieten.

Kaartjes kopen is inderdaad wat omslachtig, en de handleiding op de site van het museum klopt niet helemaal. De makkelijkste oplossing: tegenover het museum zit ook een Lawson, daar hangt een correcte uitleg, en sowieso zijn ze daar wel aan toeristen gewend. Ga dan wel op een doordeweekse dag, dan zijn er normaal gesproken nog wel kaarten te krijgen, in het weekend of tijdens schoolvakanties zal het wel veel drukker zijn.

online betaal je trouwens ook veel meer. bij de Lawsons koop je een ticket voor 1000 yen (± 10,-)

online betaal je trouwens ook veel meer. bij de Lawsons koop je een ticket voor 1000 yen (± 10,-)

Ik heb zelf voor het invoeren wat tekens opgeschreven (icoontjes en volgorde van invoer)
Kwam netjes uit bij het museum maar hat toch wat problemen met voor- en achternaam, toen maar een medewerker erbij gehaald - opgelost

Bedankt voor jullie input!!
Een aantal ervan wilde ik sowieso gaan doen, zoals het ghibli museum en het park. okonomiyaki Hiroshima zien er erg lekker uit hoe ik het via google afbeeldingen zie. Dit ga ik zeker uitproberen!!

Bedankt voor jullie reacties!!

Verder nog mensen met leuke tips en/of opmerkingen over de reis??