Nieuwe visa regels

Op dit moment wordt er veel gesproken over de nieuwe toeristen visaregels die gaan veranderen. De oude 90 dagen visa worden veranderd in 90 dagen in een tijds bestek van 180 dagen, wat feitelijk inhoudt dat je 90 dagen kan blijven en dan 90 dagen niet welkom bent in Turkije behalve als je een verblijfsvergunning aanvraagt die zo’n euro 450,-- / 500,-- kost per jaar. WEET IEMAND WANNEER DEZE NIEUWE REGELS INGAAN

Het is nog steeds niet duidelijk wanneer deze regels ingaan.
Het zou verleden jaar al zijn, maar dat is toen niet ingegaan/teruggedraaid…

WAAT?? Ooh nog nooit van gehoord … Ik mag hopen dat ze dit niet gaan invoeren …

Hallo beste mensen,

Ik heb nu zelf via via, redelijk betrouwbare info die van het britse consulaat afkomstig is en dat men voornemens is de nieuwe regelgeving einde van de lente dus eind juni in te voeren. Ik houdt het in de gaten.
Ik neem aan dat voor alle landen van de EC dezelfde regels gaan gelden.

NOU dat hoop ik toch echt niet!!!

Ik had alleen niet begrepen dat je dan geen nieuwe visum kon halen eigenlijk.
Ik ga toch eens rondvragen/bellen

Maar het engelse consulaat zou ook kunnen betekenen dat dit voor Nederland wellicht nog helemaal niet gaat gelden.

Op mijn werk (reiswereld) wordt alles nauwkeurig doorgegeven, maar tot op heden geen berichten over Turkije hoor…

check kalkan.turkishlocalnews.com hier kun je verder klikken naar een artikel over de nieuwe regelgeving met info van het britse consulaat waar je eea kunt lezen.

Dus betekent dat dat ook al maak je die 90 dagen niet vol, je de volgende 90 dagen niet kunt komen??? Dat zou toch wel heel raar wezen!
Ik heb wel van de zomer dat ene visum gekregen, dat ze weer terug gedraaid hebben. Nu heb ik in december weer het oude visum gekregen. Zou wel lekker dom zijn als ze weer terug draaien naar die 180 :S
Het is allemaal al zo moeilijk om telkens heen en weer te moeten reizen omdat NL moeilijk doet met visums voor Turken. En dan ook nog dit? pffff

Het betreft een melding vanuit het britse consulaat. Dit hoeft niet te betekenen dat dit ook voor ons geld!!
Tenslotte komen de duitsers nog steeds binnen zonder visum!!!

Even rustig aan, niet meteen op tilt, en kijken wat het voor ons gaat worden

Laten we inderdaad niet in paniek raken, maar ik kreeg 2 januari weer de 90 dagen in 180 dagen sticker; waarschijnlijk hadden ze stickers over. En Yaartje86, de nieuwe regeling zou betekenen dat je in een tijdbestek van 180 dagen nooit langer dan 90 dagen mag verblijven in TR. Dus als binnen 180 dagen 9 maal 10 dagen wilt kan dat wel.

Hoi beste reisvrienden,
heeft er al iemand meer en of de juiste info over de nieuwe Visum?
Ik heb een mail gezonden naar de ambasade doch die hebben het
waarschijnlijk te druk om te antwoorden :dag:

Ok, dus als ik in mei 10 dagen kom, in juli/augustus 7 weken= 51 dagen en oktober 10 dagen = 71… dan is dat geen probleem?
Nou goed, zorgen om niks dan, tot nu toe…

ik reis al 10 jaar iedere drie maanden uit naar bulgarije voor 1 dag.
Maar nu heb ik in december voor de eerste keer een sticker (visum) waar het instaat van 180 dagen.
Ik snap niet wat ermee bedoelt wordt.
Van het consulaat in istanbul krijg ik geen duidelijk antwoord.
Volgende maand moet ik weer uitreizen betekend dat dan dat ik 3 maanden niet in turkije mag komen of hoe zit het.

hopenlijk kan iemand mij het juiste antwoord geven.

groetjes
sophia de weerd

Ik voeg je vraag bij het topic dat hier al over staat, en waar al veel uitleg in staat
Succes

@iedereen
mijn man zou gelezen hebben in een turkse krant,dat er zou toelating zijn om van turkije naar holland te kunnen komen voor 3 maanden zonder visum?
:question:

beste meas,

ik heb gister begrepen op tlk (turkse vakantie liefdes)dat dit gaat om mensen met een eigen bedrijf, maar er was meer te lezen over dit onderwerp in trouw en de telegraaf, tenminste die linken zijn daar geplaatst!

@ iedereen
Wat ik hier vraag is dus niet van toepassing?nog niet?
Ik weet van hier(kennissen) dat van bosnié naar belgie wel kan.