Nieuwe regels visum China

Ik gooi de handdoek in de ring, volgend jaar maar china. wilde via internet fakeboeking doen, visum halen, boeking cancelen en dan rondtrekken maar hoor nu dat mn reisgenoot ook op de boeking vermeld moet staan… dit wordt me te ingewikkeld… pfffff

Ach, wat jammer. Ik had gedacht dat je nooit op zou geven, haha.

Ik word ook steeds moedelozer. Wij hebben geprobeerd er een privebezoek van te maken, door een uitnodiging van een in China wonende kennis te gebruiken, maar hoor net van mijn kennis dat het voor de buitenlanders in China zelf ook een toestand is: die moeten het land uit om een nieuw visum aan te vragen en dan mogen ze pas weer terug.

Mijn laatste optie is dus toch hostels boeken op internet via een site waarbij je je maar 10% van tevoren hoeft te betalen…

haha ja ik bleef ook volhouden maar vandaag zakt de moed me in de schoenen hoor… ik wilde dus ook wat jij gaat doen, via internet boeken, maar dan boek je op slechts 1 naam, dus van de boeker, ga je met iemand samen dan willen ze ook die naam op de boekingsformulieren zien… dan moet je de betreffende hostels dus apart gaan aanschrijven… dat vind ik echt teveel gedoe… ik begin zwaar overspannen mn vakantie op die manier :slight_smile:

hallo!
Wij (mijn vriendin en ik) hebben het zo gedaan:
Aangezien wij in Groningen wonen hadden we maar besloten het via de visumdienst te regelen. We hebben in december al tickets geboekt (heen naar Peking, terug van Guangzhou). Via een tip op het forum van gele draak.nl hebben we goedkope hostels via hostelworld.com vastgelegd met een annuleringsgarantie. Deze reserveringen hebben we uitgeprint en samen met een reisschema, kopietje van de tickets en de ingevulde formulieren naar de visumdienst in amsterdam gestuurd. Deze mailde de volgende dag al terug dat de reserveringen alleen op Gerries naam stonden…of we niet even wat konden bedenken om dat te veranderen…de mailtjes hebben we maar gewoon zelf aangepast (…), en die weer doorgestuurd naar de visumdienst. Die keurden dit goed en hebben alles naar de ambassade gestuurd. Na een paar dagen vol spanning hebben we vandaag dan eindelijk terug gestuurd gekregen: een paspoort MET een visum voor china! Hoera, eindelijk

.
Succes iedereen die nog een visum moet krijgen!

Ik lees van alles over de regels aangaande visum aanvraag, Ben al een paar keer naar Guilin gevlogen.Ik heb drie weken uit en thuis geboekt en geen problemen ondervonden, wel moest ik mijn bestemming bekendmaken en moest bij het boeken van de vliegreis bij China airlines, mijn paspoortnummer bekend maken.
maar voor de rest, een werelds land, waar je eindelijk eens goedkoop kunt bellen met je eigen gsm, na daar een simmetje gekocht te hebben natuurlijk…Maar zijn er nog goedkopere vluchten??..We blijven “Hollanders” toch.:chin:…Groeten Hans…

Laat die persoon een verklaring maken dat hij ook voor jou geboekt heeft en het is in orde. Bij mij is het zo ook gelukt :slight_smile: !

Heeft iemand nog van die boekingsbevestigingen van hotels/hostels? Want als het zo simpel is als je naam alleen aanpassen dan hoef ik alleen datum/naam en paspoortnr aan te passen en heb ik zo ook al mijn boekingen binnen. :slight_smile:
OK het is niet helemaal zuivere koffie, maar goed ik ben geen terrorist. (zo’n bom past nooit in mijn backpack)

Hallo,

Wij hebben onze reis geboekt bij Trans-Sputnik in Den Haag. Daar vertelde ze mij, dat het mogelijk is om voor de aanvraag van het visum een nep boeking te maken van een terugvlucht en een paar hotel overnachtingen. Ik het komt er op neer, dat ze een vlucht boekt van Beiijing weer terug naar Europa. En een paar nachten in bv. Beijing. En dan geef je aan dat je dus niet backpacked. Dus als je eenmaal het land in gaat, dan geef je die nep boekingen/reserveringen/E-ticket of what ever!! Als REISSCHEMA!!!Of zie ik het allemaal iets te rooskleurig!!! Ask me??
En voor als je het land uit gaat, dan geef je gewoon de boekingen etc. aan de customs (die je overigens in China boekt!!! na een mooie reis door China:dag:

Laters,:redface:

Euh…je reisschema/reserveringen/e-tickets moet je niet tonen aan de douane hé, niet als je binnenkomt en zeker niet als je buitengaat, daarvoor dient je visum-aanvraag bij de ambassade. Maar het kan je inderdaad lukken met maar enkele reserveringen voor heel de periode + een heen- en terugvlucht. Zonder heenvlucht lijkt het me wel niet mogelijk om een visum te krijgen.

Hallo PJ,

Ik had nog niet vermeld dat wij met de trein naar China gaan!! Ik weet ook niet of ze bij de grens van China gaan vragen naar je reisschema etc. In ieder geval. Voor het aanvragen van het visum heb ik het “probleem” opgelost. Als een visum voldoende is om het land in en uit te komen, dan zie ik verder geen problemen.
Het is gewoon de vraag; “Wat vraagt de douane bij binnenkomst van China?”. Is het visum voldoende? Of willen ze meer weten van je?
Heeft iemand al ervaring???

Groeten

Mijn pleeg broer is chinees,
Ik heb gisteravond nog even met hem overleg gehad.

Hij gaf aan dat de overheid deze checks doet om te zorgen dat toeristen veilig kunnen reizen in hun land (ja, en natuurlijk geld verdienen! :tssk: )
de verscherping rondom de spelen is meer een maatregel om te zorgen dat je zeker weet dat je een hotel hebt waar je kunt slapen en dus verloren bejing toeristen die geen hotel hebben buiten de deur te houden. ( tot zover mijn broer)
Alle hotels in Bejing zijn tijdens de Olympische spelen ook onder toezicht gesteld van de overheid, waarschijnlijk weer tweeledig Om geld te kunnen verdienen, maar ook om Exhorbitant hoge prijzen te voorkomen. Een hotel boeken voor die periode 1 week voor tot 1 week na De O.S. is in Bejing dan ook vrij moeilijk. (Dit is trouwens weer kennis van een vriendin die werkt in Hong-kong.

Een goed voorbereide en uitgeplande reis kan dus al een heleboel helpen, met daarnaast bevestigingen van de hotels dat er inderdaad plek is.
vanuit de chinese overheid wordt dus gecommuniceerd als toeristen veiligheid. Let hierbij trouwens op dat je vermijd ook maar één toespelling te maken dat je van plan bent naar Tibet te gaan (mocht je dat willen) Dat is namelijk ‘not done’ en kan je en hoop problemen veroorzaken.

Verder is het afwijken van je reisschema geen probleem. tenslotte staat het niet op je visum vermeld en daarbij gaat de overheid er van uit dat het je eigen verantwoordelijkheid is (veiligheid, logeerplek) als je je verantwoordelijkheid niet neemt om een goed schema te volgen. (rare jongens, die chinezen)

Ook heel belangrijk let erop dat je een lang visum aanvraagd en bij kans dat hij gaat verlopen, zorg dat je 3 weken voor de einddatum aan de gang gaat voor een verlenging. Dat is namelijk een hel.
Let ook op double en triple entry visa, mocht je de keuze maken om naar Hong-kong of bijvoorbeeld Taiwan te gaan.

Zo… hijg hijg :retard:

Dat was een heel verhaal. Allemaal stukjes info van verschillende mensen gecombineerd. Ik en mijn vriendin gaan met de Trans mongolie express naar Ulaan butar en gaan daar pas een visum regelen. we zullen vermoedelijk pas op zijn vroegst gedurende de laatste week naar China trekken en hopen daarom ook stiekem dat de visumregels dan in Mongolië een stuk relaxter zullen zijn, maar dat is een gok. Hier regelen is geen optie meer omdat onze paspoorten al 5!!! weken op het russische consulaat worden vastgehouden wegens verwerkingsachterstanden.

Je hoeft trouwens als je je visum hebt, geen reisplanning meer te overhandigen aan de grens, dat is puur en alleen voor de ambassade, het zou ook vreemd zijn, want als 0,2% van de chinese bevolking engels spreekt is het al veel. Dus zeker de grensambtenaren niet.

Ook misschien leuk weetje, gebarentaal kunnen ze ook niet. De gebaren voor bijvoorbeeld 1,2,3 etc zijn namelijk ook heel anders in het chinees. Een ‘point it’ boekje kan dan erg handig zijn. (of natuurlijk een chinees woordenboek met de chinese tekens voor 1 2 etc erin, dan kun je het ook aanwijzen :smiley: )

Heel veel succes met al jullie reizen! :zon02:

Idd, ik heb ook een uitgebreid reisschema afgegeven met boekingen die lopen tot ik Beying verlaat (tijdens de spelen) en dit werd aanvaard. Ik heb wel enkel een double gekregen, multiple was blijkbaar niet mogelijk door de spelen?

ik heb boekingen gedaan via hostelword.com. Beetje fake route gemaakt en boeken met die handel. Daarna alles via de mail ontvangen, door het relpy te sturen naar iemand kan je de 2 de persoon ook op de boeking plaatsten maar je kunt er dan alles bijzetten wat je wilt. Daaran uitprinten en hopla naar de ambassade. Heb het wel naar een visumburo gestuurd omdat dat scheelde in de kosten. Vanwegen het toch 2x op en neer rijden naar Den Haag op de meeste fijne tijden.

Maargoed dit waren tips van hun. Krijg ze volgende weeek terug en heb er goede hoop in!

Weten jullie hoe lang van te voren je een visum kunt regelen