wat als je die 90 dagen nog niet hebt opgebruikt? Kan je dan gewoon weer terug keren? in die periode van die 180 dagen?
Vb. wij hebben een app. waar we zo een 3 tal keer per jaar naar toe gaan.
eerste keer vb. van 22 jan. tot 29 jan.
de tweede keer vb. van 10 tot 25 maart
en dan vb nog eens van 10 tot 25 mei.
de 90 dagen zijn dan zelfs nog lang niet overschreden, maar de laatste reis is wel
in de tweede helft van die 180 dagen.
Dit is iets wat in het verleden dus niet kon.
wat als je 90 dagen wel op zijn? Betekent dit dat je de volgende 90 dagen Turkije niet in mag?
Wij hebben dezelfde vragen als Nebra; niet voor onszelf, want wij hebben beide een ikamet⊠maar vrienden van ons verdelen ook hun vakanties over het jaar⊠dan weer 4 weken in Turkije; en 2 maanden later 6 weken⊠Zouden ze bij elke binnenkomst dan âgewoonâ een losse visum kunnen kopen, of⊠controleren ze aan de grens echt in je paspoort hoe lang je uit Turkije bent geweest???
En hoe gaat het als je verblijfsvergunning eindigt, gelijk met je paspoort:
de mijne eindigen eind oktober, dan ga ik dus naar Nederland om een nieuw paspoort⊠Kan ik dan weer âgewoonâ opnieuw Turkije binnenkomen, of moet ik dan ook 3 maanden in NL blijven??? (moet er niet aan denken, wat moet ik 3 maanden in NL doen???)âŠ
Ik zou vraag verder geholpen willen worden voor een verblijfsvergunning voor Turkije. Onlangs is definitief de regel verandert. Ik wil van de zomer naar turkije en langer dan 3 maanden. Graag zou ik hier meer duidelijkheid over willen hebben. Als je op internetsites leest staat er overal wel wat anders en als je naar het consulaat in Rotterdam en Deventer belt dan verwijzen ze naar elkaar. Dus kortom je schiet er niet echt veel mee op. Ik zou graag meere informatie willen hebben welke documenten ik nodig moet hebben en hoeveel had zal kossten in de gemeente Bodrum.
Graag hoop ik dat ik meer duidelijkheid krijg van jullie.
Wij begrijpen dat je dus echt 3 maanden weg moet blijven als je 90 dagen op zijn binnen die 180 dagen.
Maar we vragen ons ook af hoe ze dat weten als je Turkije binnen gaat met een gewoon paspoort en een los briefje, visum.
In een internationaal paspoort staan die stempels dus vast en kunnen ze dat zien, en op het briefje ook als je het gebruikt tot eind datum.
Maar hoe weet men het als je gewoon een nieuw koopt?
Staat die nummer aan jouw paspoort gelinkt in de computer?
Een verblijfsvergunning is een oplossing inderdaad, en dat geld hoeft ook niet altijd een probleem te zijn. Maar wij dachten dat je hiervoor ook een vast adres, of eigendom voor moet hebben?
Zou inderdaad handig zijn als we nu eens wisten hoe het werkt en dan ook wel voor iedereen hetzelfde en niet naar de zin van de ambtenaar.
Oke het land leeft van zo een mentaliteit, maar de grens wel of niet over mogen???
Weldra zijn we weer weg, hopelijk snel duidelijkheid. :cheer:
jou visum nr staat gelinkt op je paspoort dus vals spelen kan niet
voor een verblijft vergunning moet je inderdaad een adres opgeven.
zal idd fijn zijn als voor iedereen het zelfde was maar in turkije is datr altijd moeilijk ligt er aan of ze zin hebben of niet haahah maja dat zijn de â charmesâ van het land
Weet iemand hoe het zit, als je een appartement koopt in Turkije, zit je dan ook vast aan de 90 dagen visum? of als je een appartement wilt huren het hele jaar door?
Hoi, die 180/90 dagen regeling is mij nu helemaal duidelijk. nu ben ik op zoek naar een antwoord op de vraag dat als je van half april tot eind mei, dus 6 weken, in Turkije geweest bent en dan half september weer heen wil tot eind oktober,weer 6 weken dus, moet of kan je dan een nieuw visum aanvragen? Ik ben dan namelijk meer dan drie maanden weggeweest uit Turkije. Als dat niet zo is kom ik in de problemen want dan moet ik half oktober al weg zijn. Ik heb geen zin om een ikamet aan te vragen.
wil eventjes laten weten dat er weer het een en ander is veranderd om je verblijfsvergunning te verlengen
Wonen al 5jaar in Kusadasi,en nog nooit iets moeten aantonen om een verblijfsvergunning te krijgen (als belgen)Reispas is vernieuwd en moeten dus een nieuwe verlenging aanvragen voor 5jaar
zijn gisteren naar de vreemdelingen politie in Kusadasi geweest en hier volgt dan het resultaat
1.Tapu+2 kopies
2.2recente pasfotoâs voor je dossier
3.bewijs dat je taksen(jaarlijkse)betaald zijn
4.kopie van je reispas en kopie van de laatste inkomstempel
5.bewijs van de bank dat je een maandelijks inkomen en spaargeld hebt
Indien de Tapu op 1 naam staat en je bent een koppel moet je ook kopie trouwboekje meehebben
Verder kregen we 2 papiertjes waarop stond dat we 2x 159,50$ moesten gaan betalen in takskantoor en dan na een week mogen we de verlenging ophalen!!!