Dat is inderdaad een drama,3,5 uur is wel erg lang,maar een 1 uur is toch wel normaal?
weet jij nog een oplossing,buiten een visum in nederland aanvragen?
bv geld in je paspoort!
Nou, zelfs een uur is al te lang. Ik zou zeggen dat 30 minuten wachten / in de rij staan het maximum zou mogen zijn.
Hoorde van mijn gasten die dus 3,5 uur in de rij hadden gestaan dat degene die probeerden om met geld in hun paspoort bijv. door het “airline crew” poortje te gaan, linea recta teruggestuurd werden.
Het zal de onwennigheid met het nieuwe systeem wel zijn. Over een paar weken zal de wachttijd zeker al teruggebracht zijn.
Wat is dan het nieuwe systeem?,wij zijn net terug van een maand bali,en wij hebben toch ook wel een uur in de rij gestaan,we gaan 10 juni weer voor een maand,ik hoop dat het dan wat sneller gaat,je moet ook een beetje geluk hebben dat er niet een paar vliegtuigen gelijk geleegd worden.
De recente toevoeging is de eis om van iedere buitenlandse bezoeker een digitale foto te nemen en deze te koppelen aan zijn visum-gegevens. Zijn er problemen, wordt iemand gezocht, etc., etc. dan beschikt men a la minute over een recente foto die de politie kan gebruiken of die men kan vertonen in de media.
Verder wordt bij vertrek gecontroleerd of het inderdaad wel dezelfde persoon is die het land uitreist. Daar schijnt in het verleden ook e.e.a. verkeerd gegaan te zijn.
De bovenstaande handeling kost de h.h. immigratie-beambtes op de luchthaven hier in Bali zoveel tijd (onwennigheid met de webcam, de software, niet probleem-oplossend kunnen denken, etc., etc.) dat de wachttijden oplopen tot bijna 4 uur als er meerdere vluchten kort na elkaar gearriveerd zijn.
In jullie geval, Juni 2010, zal e.e.a. hopenlijk stukken soepeler moeten verlopen of - typisch Indonesisch - misschien is e.e.a. alweer een “stille dood” gestorven.
Ik denk dat ik dan maar een visum in nederland ga aanvragen!
bedankt voor je informatie.
Da’s misschien een oplossing maar ik zou wel vantevoren vragen / checken bij de RI Ambassade of Indonesie op deze manier binnenkomen de (eventuele) wachtrij op de luchthaven voorkomt en of je niet alsnog je gezicht op de digitale manier moet laten vastleggen.
hoi sredneb,
als je maar voor een maand gaat kun je in Nederland geen visum meer krijgen.
Dan boek je toch gewoon een ticket voor 32 dagen? ![]()
Dat is de oplossing,ik heb nu al geboekt maar de volgende keer ga ik dit zeker doen.maar als je inderdaad moet wachten tot ze een foto van iedereen moeten maken dan heeft dit ook geen zin.
dan word het pelan pelan en tot tien tellen.
sinds wanneer wprden die foto’s gemaakt we zijn pas weer thuis en hebben bij aankomst niets gemerkt.
En Jenny je hebt gelijk, dat je dan gewoon voor 32 dagen boekt, je betaalt dan wel meer dan bij aankomst.
gr/
emcee
Plus je moet op en neer naar den Haag of Amsterdam, of een visumbureau inschakelen en hun bemiddelingskosten betalen. 't Is maar wat je liever hebt - er is in ieder geval een manier om een VOA te omzeilen.
DPRD-Bali), complained to the Bali Post of the numerous steps in the clearance process confronted by passengers entering Bali’s arrival terminal. In addition to paying for and securing a 30-day visa-on-arrival (VOA) and presenting their passport for inspection to immigration officers, Bali visitors must now submit to a fingerprinting and photo session before making their way to the Custom’s area where each piece of baggage is x-rayed before being subject to possible hand inspection.
Puspa said the entire process can take up to two hours from the door of the airplane to the airport’s greeting area. Some tourists complain that the process can, in fact, take four hours for those arriving at peak traffic times. Puspa told the press that such long delays are in contradiction to the tourism concept of a safe and convenient trip. He has called on the relevant authorities to re-evaluate the entire BCM process in order to deliver an efficient and uniform level of service to arriving tourist visitors.
Wat een onzin…
Kan het visumdeel van dit draadje wellicht verplaatst worden naar een ander draadje, Ketut?
New immigration checks revoked at Bali’s airport
**
http://www.wereldwijzer.nl/images/200907120429.jpg
** DENPASAR - After angry complaints from arriving tourists compelled to stand in line at Bali’s airport for up to four or more hours, the border control management (BCM) procedures requiring fingerprints and photos of arriving passengers have been ditched on instructions from the Minister of Justice and Human Rights.
In operation for only a week, the additional layer of bureaucracy of photographing and fingerprinting arriving tourist was added to the tasks of immigration officers already overwhelmed with administering a multi-step visa-on-arrival process. During peak traffic times at Bali’s airports delays exceeding 4 hours were reported after the introduction of the new procedures.
On Monday, May 3, 2010, the fingerprinting and photography requirements were suspended until further notice reducing waiting time more normal parameters, but a still intolerable 2 hour period during peak traffic periods. The government has promised not to reintroduce the system until an adequate amount of equipment and personnel can be put in place to facilitate the smooth flow-through of arriving passengers.
Despite the hasty retreat by immigration authorities, criticism of the poor level of service provided to Bali’s inbound visitors persists. Ida Bagus Ngurah Wijaya, the Chairman of the Bali Tourism Board, quoted in Radar Bali, said the short-lived BCM measures did damage to Bali’s tourism industry. Wijaya said the now-abandoned police had little use and was just the latest in a list of “sloppy” actions performed by the agency in charge of guarding the nation’s gateways.
En nu hoeft The best driver of bali/sanur niet meer zo lang te wachten…:slapen:
wij gaan ook voor 30 dagen naar indoland, maar we willen toch een visum aanvagen voor 60 dagen. volgens ambassade indonesia kan, alleen dan zou je op het formulier een latere datum dan op je ticket vermeld staat invullen. is dit niet valsheid in geschrift, ik weet het niet hoor. ambassade van indonesie. ik kan het ook nergens op internet vinden. zelfs reisbureau weet het ook niet.
wanneer je je visum aanvraagt, wilt men over het algemeen een ticket of een boekingsbewijs ZIEN.
wat Jenny zegt klopt en bovendien vul je bij aankomst nog een formulier in met alle gegevens, o.a. de duur van je verblijf en waar je verblijft.
Een gedeelte wordt ingenomen bij aankomst en het andere lever je weer in bij vertrek.
Ik zelf zou nooit iets proberen in welk land dan ook, als ze moeilijk willen doen trek je altijd aan het kortste eind, en als niemand, zelfs de ambassade het niet weet, zou ik niets riskeren.
gr. emcee
Off topic: Ik ben op het nieuwe vliegveld van BKK in 2007 niet gefotografeerd!