Mijn naam is Anne en ik word over twee weken 22.
De grootste reis op mijn cv is een zeven maanden durende backpackreis door Nieuw-Zeeland, met als afsluiter Fiji, Melbourne en Hong Kong er achteraan. Verder heb ik verschillende reisjes en vakanties gehad in Italië, Uganda, Oostenrijk, Noorwegen en Griekenland en heb ik drie maanden in Engeland gewoond en gestudeerd.
Over een jaar heb ik ongeveer een half jaar vrij van half maart tot en met augustus, waarin ik graag weer een grote reis wil maken. Ik denk aan 3 of 4 maanden. Bovenaan mijn lijstje met bestemmingen staan Zuid-Amerika en Mongolië/China/Nepal, maar ook IJsland en Canada.
Ik hoop op dit forum tips te vinden, met name over Zuid-Amerika en de transmongolië express. Ik vraag me vooral af hoe het is om hier alleen te backpacken als meisje. Ik weet dat je vaak mensen tegenkomt in hostels waarmee je een stukje samen kunt reizen, en dat wil ik zeker graag gaan doen, maar misschien hebben jullie hier andere tips voor. Ik hoop in ieder geval mijn reiskriebels te kunnen delen met jullie!
Hoi Anne,
Welkom op wereldwijzer,
Nou wat leuk dat je helemaal van Moskou met de trein gaat reizen naar Peking!
De Trans Mongolië Express vertrekt vanuit Moskou,en gaat via Irkutsk naar Ulan Bator(Mongolië) en vervolgens naar eindpunt Peking.
Vermits dat je drie landen aandoet heb je ook drie visums nodig De kosten voor de visa zijn:Rusland: € 60,- Mongolië: € 38,- voor China zou dan de visum kosten op zo’n € 42,-.
**Nou dit is hem dan de Trans Mongolië Express **
Nou ik las in je berichtje dat je ook van plan bent om Canada te bezoeken?
Wel als je eventueel in Vancouver verblijft,dan kan je misschien het Vancouver Aquarium bezoeken?
Dit bijzondere aquarium is een must voor iedereen die van dieren houdt. Er zijn meer dan 20.000 verschillende dieren waaronder de witte dolfijn, normale dolfijnen en grote slangen. De grootste attractie is natuurlijk de walvis
Victoria & Vancouver Island
Victoria is de hoofdstad van de provincie British Colombia en is gelegen op Vancouver Island. Het is de moeite waard om een bezoekje te brengen aan deze prachtige stad met een ontspannen sfeer en vele bezienswaardigheden zoals de Inner harbour, Old town, Butchart Gardens en het Royal British Colombian Museum.
Indien je nog vragen hebt over Canada,dan kan je altijd een berichtje posten in het reiscafe van het Canadaforum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog met je trip door Mongolie en Canada,Anne! Zoals altijd sluit ik dit welkomsberichtje af met een leuke foto
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn lijst met bestemmingen allemaal nog opties zijn, landen waar ik graag naartoe wil, dus ik weet nog niet zeker wat het volgend jaar gaat worden!