Ik heb me hier geregistreerd om wat dingen uit te pluizen voor mijn ouders.
Situatie:
Mijn vader wil al lang naar Nieuw-Zeeland. Mijn ouders zijn niet bepaald avonturiers. Met de camper zien ze niet zitten.
Zodoende zou rondreizen met een auto en een hotel boeken het beste zijn. Wat hen hierin tegen staat is echter het feit dat ze dan vast zitten aan zaken. Dus ze móéten dan bijvoorbeeld ergens blijven waar ze het bij nader inzien toch niet zo mooi vinden en nog erger: soms moet je door als je nog een dag zou willen blijven plakken.
Nu vroeg ik me af: kun je in November niet gewoon op de bonnefooi gaan rondrijden? Of is het hier te druk voor en moet je je gek zoeken naar een overnachtingsplaats?
Mocht er iemand een ander idee hebben dan hoor ik het ook graag.
Wat goed dat jij de informatie voor je ouders aan het opzoeken bent.
Ik heb afgelopen November zelf gereist en het is de ideale periode om te reizen wil je nog lekker rustig reizen voor het seizoen begint.
Wat je ouders zouden willen doen is dan ook helemaal geen probleem en je hoeft dan ook alleen je auto van ter voren te boeken. Dit ivm vroegboekkorting en goede deal/prijs. Wat ik ze aan zou raden is Top 10 campings. Nee, ze hoeven niet te camperen hier, ze hebben hier complete cabins voor tussen de 50-60 dollar per dag (25-30 euro). Het mooie is dat het nog rustig is in November en er dus zo goed als altijd wel een cabin beschikbaar is. Wij boekte dit vaak pas 2 uur van ter voren voordat we wisten waar we die avond zouden slapen.
Voordeel van Top 10 camping is minimaal 4+ sterren camping en ze zitten overal in het land. Daarnaast zijn ze super betaalbaar en geeft een camping je het gevoel dat je toch lekker op vakantie bent. Veel leuker dan een hotel of motel, wat ook nog duurder is!
Ik snap niet precies wat je bedoelt met vast zitten aan zaken? Je boekt namelijk alleen je auto en de overnachtingen boek je per dag. Nogmaals in November is dit geen probleem, want dit is het voorseizoen. Willen ze echter tussen 15 december - 1 februari reizen, dan is het wel aan te raden alles van te voren te boeken, want dan gaan de Kiwi’s hier zelf ook op vakantie.
Mocht je nog vragen hebben of meer willen weten? Je weet me te vinden!
Succes en zeker door laten gaan die reis, want het land zal ze betoveren!!
Ik ben dit op dit moment aan het doen aan het rondtoeren met een rental en dan stops maken bij motels. We zien elke dag wel waar we eindigen. Je kunt 1 verslag bekijken op onze weblog die hieronder staat vermeld.
Het is geweldig om het op die manier te doen en je ziet ontzettend veel.