We gaan de hele maand november naar nz en reizen met een camper… We willen niks van tevoren reserveren. Maar nu vraag ik mij af of dat kan in de maand november en de overtocht met de boot van het noorder naar het zuider eiland?? Zittten nog te twijfelen hoelang we op het noordereiland willen blijven.dus liever ook de bootovertocht zolaat mogelijk boeken.is dit mogelijk of toch nu al reserveren?
Heeft iemand ervaring met het weer vooral s avonds in nov?kan je dan nog lekker buiten zitten?
Het is inderdaad niet nodig om dingen ver van tevoren vast te zetten in november. Qua overtocht kun je het beste wel even vast 2 weken van tevoren bellen en informeren òf ze al bijna vol zitten, als je je camper mee wilt nemen. Dit hoeft niet bij iedere camper, soms zetten ze gewoon een nieuwe aan de overkant voor je neer. Wel zo handig, want plekken voor campers zijn nog weer iets meer beperkt op de ferry’s.
Maar nogmaals, november is nog geen vakantietijd voor de kiwi’s, vergelijk het met onze maand juni, dus je hoeft niet vooruit te boeken, tenzij je hele bijzondere dingen wilt doen (grote meerdaagse hike’s, hostels op bijzondere plekken, etc).
En met een vestje aan kun je prima buiten zitten in die tijd hoor! En dan 's ochtends een heerlijke frisse duik in de zee nemen…
Ik ben vorig jaar half November 3 maanden in NZ geweest. Jullie gaan 1 maand begrijp ik. Met het weer moet je een beetje geluk hebben. Ik ben begonnen in Christchurch en heb de eerste 4 weken maar 2 dagen slecht weer gehad. In een hostel gaven ze me het advies om altijd goed de weersvoorspellingen in de gaten te houden. Zodat je bijvoorbeeld niet naar de westkust reist terwijl ze regen voorspellen want het kan daar soms best lang regen. 'S avonds kan het goed afkoelen.
2010 was naar mijn ervaring geen druk jaar. Of dit aan de crisis lag? Hoe het op de campings was weet ik niet. Dit jaar is er het WK rugby van 9 september tot 23 oktober dus verwacht dat het dit jaar drukker zal zijn.
Ga je ook de camper niet reserveren?
Camper hebben we al wel geboekt . Maar willen niet vast zitten aan reserveringen op camping e.d.
Gelukkig!
Ik was even bang dat je de camper ook nog niet had geboekt.
Wij gaan in september/oktober en wij reserveren ook geen plaatsen op de campings.
Ook wij willen alle opties open houden :wereld:
Hallo,
Ik heb voornamelijk roadtrips gedaan in januar tot maart dus hoogseizoen hier en ik heb de overtocht naar picton 2 dagen voor vertrek geregeld. Verder hebben wij niets vastgelegd en zijn gewoon gaan rijden en hebben altijd een slaapplek kunnen vinden op de dag zelf.