Camper november

Hoi,
wij gaan in november een maand rondreizen door Nieuw Zeeland. We willen graag met een campervan reizen, af en toe freedom campen maar ook op campgrounds staan.
Precieze route nog niet bekend, maar in ieder geval de belangrijkste hoogtepunten van noord en zuidereiland. We starten in auckland en eindigen in christchurch.

We zien dat er campervans zijn met elektrische kachels en ook die op diesel werken en daardoor ook gebruikt kunnen worden als je zonder stroom overnacht.

Weten jullie of een kachel nodig zal zijn, in november? Heb je die echt alle avonden / nachten aan of valt dat mee?

Gr Marije

Hoi Marije,
Gaaf dat jullie naar Nieuw Zeeland gaan :slight_smile: Wij zijn afgelopen november zes weken geweest en hebben maar een paar keer een kacheltje nodig gehad. Wij hadden er wel eentje in de camper, op stroom, dus alleen te gebruiken op een powered site (die je om de paar dagen toch wel nodig hebt). In het zuiden, bv bij Milford Sound waren we wel heel blij met een kacheltje. Maar het ligt er ook aan wat voor camper je hebt, of die een beetje goed geïsoleerd is of niet.
Een aanrader voor camperhuur is totallycampers.nl. Ik kon, voor wat wij wilden, geen goedkopere offerte krijgen dan hier. De service is ook echt heel erg goed. Wij hebben uiteindelijk de Budget 2+1p van Wendekreisen gehuurd en waren daar heel blij mee! Mocht je nog meer vragen hebben, brand los!

Bedankt voor je reactie, super!
We hebben er nu al enorm veel zin in! We gaan in ieder geval wel voor een met elektrische kachel, hopelijk is dat dan voldoende. Om de hoeveel nachten moesten jullie weer richting een powered site? Laad de accu onvoldoende op tijdens het rijden?

Wendekreisen hadden we inderdaad al op het oog, we sturen aanvragen naar een hele rij aanbieders en dan wachten op de prijzen :slight_smile:

Wat zijn jullie ervaringen qua weer in november? Ook korte broeken weer gehad? Kon je ergens zwemmen of is dat echt nog te vroeg? We zijn ook niet op zoek naar een zon zee strand vakantie hoor, maar vroeg me af wat we qua kleding zoal nodig hebben!

O ja en wat zijn jullie ervaringen met links rijden en schakelen? Is dat zo lastig dwt automaat misschien toch fijner is? Wij hebben wel veel gereisd maar nog niet in landen waar je links moet rijden… vandaar!

Bedankt alvast!

Naast Totally Campers kun je ook eens kijken naar Walkabout in Den Haag.
Ik meen dat wij een camper hadden (Apollo 6-berth) die behalve een elektrische kachel ook een gaskachel had voor als je niet op een powered site staat en het koud is.
Mogelijk varieert dat per model. Laat je goed informeren.
Zwemmen in zee: half november Bay of Islands (noorden Noordereiland): 16 graden Celsius… maar wel dolfijnen!

Links rijden en handschakelen vind ik geen probleem, maar dat is persoonlijk. In NZ hadden we automaat, op Tasmanie handgeschakeld, dus met beide ervaring.

Handgeschakeld vonden wij inderdaad ook geen probleem. Het is even wennen in het begin aan het links rijden, af en toe doe je de ruitenwisser aan ipv richtingaanwijzer :wink:

Wij hebben trouwens niet zulke goede ervaring met Apollo, daar ben je echt een nummertje en hebben dingen niet goed aangepakt en afgehandeld toen er iets mis was, terwijl we bij Wendekreisen echt goede persoonlijke service kregen. Doe ermee wat je wil :slight_smile:

Sent from my SM-J710F using Wereldwijzer mobile app

Dank jullie wel voor de tips!

Hebben uiteindelijk gekozen voor een handgeschakelde camper van Campasouth. Zij hebben ook goede beoordelingen op rankers en ik vond de communicatie ook heel fijn. We gaan het zien!