rondreis in 2018

Hallo allemaal, wij willen volgend jaar ruim 4 weken rondreizen door NZ. We hebben geen ervaring aan die kant van de wereld. Wel met reizen campers e.d. in Canada. ons plan is om ca. half november te vertrekken en dan ruim 4 weken later te eindigen. nu heb ik een aantal vragen en misschien kunnen julie ons daar mee helpen.

  • is dit een fijne periode om rond te reizen? qua temperatuur, regen, drukte, etc.
  • starten op het zuider eiland en eindigen op het noorder eiland, is dat een juiste richting? of anders om?
  • wanneer een vlucht boeken, wanneer een camper boeken?

misschien dat ik mij later nog een keer meld, alvast bedankt.
Jan

Hoi Jan,

Wat een leuke plannen! Wij zijn afgelopen november (2 Nov t/m 2 dec) een maand in Nieuw-Zeeland geweest. Fantastische reis!

Wij vonden November een fijne maand om rond te reizen. Het is over gezellig druk, maar niet te. Op de campings konden wij meestal zonder reservering terecht. Ook staan alle bloemen in bloei (de lupines bij lake tekapo bijv) en er ligt overal sneeuw op de bergen. Prijzen van de campers lagen in november ook aanzienlijk lager dan in februari bijv. Wij hebben heerlijk weer gehad, 3 regenachtige dagen, verder 25 dagen alleen maar korte broek aan gehad. ‘S avonds werd het wel frisser en zaten we vaak binnen in de camper. Maar dat vonden we niet erg, je gaat vaak niet laat naar bed en vroeg op. De kiwi’s zeiden wel dat we boften met het weer.

Ik zou starten op het noorder eiland. Daar warmt het eerder op en in die richting zou je dus meer kans hebben op mooi weer (maar geen garanties…)

Wij hebben de prijzen goed in de gaten gehouden. Zagen de prijzen alleen maar stijgen vanaf moment dat de tickets online komen… half februari een vlucht geboekt, Emirates op Auckland en terug vanaf christchurch (met extra tussenstop in Sydney). Snelste optie mogelijk. Prima vlucht voor 1300 pp.

Qua reizen met de camper vonden wij het wel iets anders als Canada. Daar vonden wij dat veel was ingericht op grote campers (parkeervakken, wegen). Dat is in NZ wel anders. Wij waren blij met ons relatief “kleinere” campertje. Wij hebben geboekt bij CampaSouth rentals. Klein familiebedrijf, super service en echt super campers. Betaalbaar ook. Maar op de site van Rankers.co.nz vind je veel reviews van andere bedrijfjes.

Veel plezier met de voorbereidingen, het is een fantastisch land!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums