Nieuw reisschema graag advies binnelandse vluchten nu boeken of later

Na mijn laatste vraag het schema een beetje om gegooid en er iets meer rust in gebracht.
Nu is mijn vraag kan ik vluchten bij air asia beter dit weekend (actie wekend) boeken of later als we daar zijn.
Als je ze nu boekt zit je er aan vast (als we een maand of langer de tijd hadden zouden we het daar wel zien en een trein pakken maar ik krijg helaas maar 3 weken vakantie) .
En aangezien onze ervaring met het confort in de treinen in Vietnam, niet dat we verwent zijn maar als je 1.95 m lang bent is dat niet prettig liggen in een nachttrein afgezien van de harde ondergrond van de softsleeper wat niet zo erg is… Daarbij is het welneen super leuke ervaring, maar je ziet ook niet veel van de omgeving in het donker. In Vietnam hebben we op het laatst ook een binnelandse vlucht geboekt en viel de prijs wel mee. In de slaapbussen pas je daar namelijk niet met die lengte en lig je klem en kun je geen kant op.
Hoe is dat met Airasia als je dezelfde dag of de dag ervoor boekt???
Bij deze het niet reisschema met de vlucht en de prijs van vandaag…

Dag 1 vlucht Amsterdam Bangkok
Dag 2 Aankomst Bangkok aankomst 12.25 uur
Dag 3 colors of Bangkok weekend of Co van Kessel daarna bus of trein naar Pak Chong (bus om het half uur volgens trotter)
Dag 4 Khao Yai NP
Dag 5 Khao Yai NP Bekijken na afloop bus terug naar Bangkok of volgende ochtend
Dag 6 Bus naar Bangkok (of vorige avond) Vlucht Air Asia naar Phnom Penh 15.00 uur - 16.20 uur 118,24 euro voor 2 personen
Dag 7 Phnom Penh
Dag 8 Phnom Penh
Dag 9 Phnom Penh naar Siem Reap bus of boot of minibus daar bekijken
Dag 10 Siem reap
Dag 11 Siem Reap
Dag 12 Siem Reap
Dag 13 Siem Reap naar Surat Thani Siem Reap naar BKK 16.30 uur -17.25 uur 86,66 euro voor 2 personen
BKK naar Surat Thani 19.15 uur -20.30 uur voor 2 personen Haalbaar ? Je bent dan al op het vliegveld
Dag 14 Tree tops jungle safari Khao Sok NP
Dag 15 Tree tops jungle safari Khao Sok NP
Dag 16 Tree tops jungle safari Khao Sok NP
Dag 17 Naar Chiang Mai maar 1 vlucht per dag alleen van 14.50 uur-16.45 uur 56,63 euro voor 2 personen (avondvlucht avond ervoor is er helaas niet)
Dag 18 Chiang Mai
Dag 19 Chiang Mai
Dag 20 Chiang Mai
Dag 21 Chiang Mai- Bangkok 16.25 uur -17.40 uur 33,75 euro voor 2 personen
Bangkok–Amsterdam 2.25 uur-13.30 uur

We hebben bewust Chiang Mai als laatste in de planning gezet omdat de NP’s toch meer een planning hebben en er vanuit Chiang Mai meerdere vluchten per dag gaan mocht een vlucht uitvallen. Door een eind middag vlucht te nemen hebben we nog bijna de hele dag in Chiang Mai. En er gaan erna nog 3 of 4 vluchten mocht er iets zijn.
We weten dat als we deze vluchten nu boeken er nog meestal zo’n 20 euro in totaal bijkomt om te boeken en te betalen maar dat is op het laatst natuurlijk ook. Het is jammer dat er geen avond vlucht van Surat thani naar Chiang Mai gaat je zou dat wel via Bangkok kunnen doen met een vlucht om 16.10 uur maar dat is 70 euro duurder en dan kunnen we net zo goed 1 nacht extra op het water bij Khao Sok verblijven.

Zijn benieuwd naar jullie reacties!

Hallo RobIngrid,

Misschien dat het aan mijn budget ligt, maar ik ga altijd pas ergens weg als ik ben uitgekeken.

Dat houdt in dat ik daar ad-hoc reis. Dat ik dan weleens een paar tientjes daar laat liggen, vind ik onbelangrijk.

Bij Khao Sok moet je breder kijken dan enkel Surat Thani.
Phuket en Krabi liggen op ongeveer dezelfde afstand, en als je het zo bekijkt zijn er 672 vluchten per dag (Ongeveer).
Minibussen naar alle bestemmingen boek je bij het kantoortje links voor de ingang van het park, 1 minuut lopen van Tree Tops.

Hans.

Hallo Hans,

Ik weet niet hoelang jij reist maat wij hebben maar 3 weken. Bij onze ervaringen in Vietnam en Laos hebben we van te voren ook niet veel geboekt ,alleen wat we zeker niet wilden missen en wat we ook perse op die mannier wilden doen. Voor de rest niet, overnachtingen ook niet, dat zien we daar wel. We maken van te voren wel een reis schema waar meestal vanaf afgeweken kan worden maar beide reisplanningen zijn helemaal zo gebleven.
We hebben zaterdag even gekeken als we de vliegtickets boekten nu en het verschil met als ik zou boeken voor binnen 2 dagen en dat verschil was 650euro… minder dus vandaar toch de tickets maar geboekt.
En als je maar 3 weken gaat moet je altijd keuzes maken, er zijn altijd plaatsen die we heel graag willen zien maar die net buiten de keuzes vallen.

We willen je nog bedanken voor de tip van Phuket en Krabi dacht dat deze verder weg lagen. Daar vandaan is wel een avondvlucht. Datis de enige die we nog niet geboekt hebben omdat we eerst nog op eons gemak uit willen zoeken of we er 2 of 3 nachte willen blijven.

Ingrid

Nu boeken.

Hee Ingrid ,

Je schrijft: “omdat we eerst nog op ons gemak uit willen zoeken of we er 2 of 3 nachten willen blijven.”

Kijk, dat klinkt al anders… Je zit op het goede spoor !!!

Hans.