Hallo allemaal! Ook ik ben na een tijdje te hebben meegelezen
lid geworden van dit forum. Mijn naam is Evelien en ik heb sinds
een jaar een relatie met mijn vriend uit Alberta, Canada. En na een paar keer in Canada te zijn geweest ben ik niet alleen verliefd op hem maar
ook op het land geworden. Nu dus de zoektocht gestart naar een mogelijkheid om te emigreren. Even leek het er op dat ik een job offer
kon krijgen en zo een werkvergunning kon aanvragen maar helaas is dit uiteindelijk niet gelukt. Nu dus uitzoeken of ik toch hier vast
de aanvraag voor permanent resident opstart of toch met een toeristenvisum naar Canada vertrek en naar een jaar als ‘spouse partner’ de
aanvraag in kan dienen…
Groetjes!
Hoi Evelien,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Canadaforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die de stap al hebben gezet in het verleden.
Om te werken in Canada heb je een werkvisum nodig. Dus als je nog jong genoeg bent (onder de 30) kom je misschien in aanmerking voor een WHP (Working Holiday Program),
Succ6 nog Evelien !
groet,georgessiam.
Dank je! Ik ben helaas ‘al’ 33 jaar dus deze manier gaat helaas niet werken. Een job offer blijkt lastig te zijn als je in Nederland bent… dus wellicht
vertrek ik voor een half jaar of jaar naar Canada om werk te zoeken en vanaf daar mijn aanvraag te doen. Uiteraard al veel gelezen op het
Canadaforum, erg veel info!!
Welkom op het forum en ik hoop dat het je gaat lukken! Knap dat je de stap wil zetten om naar Canada te verhuizen, maar de liefde en dit prachtige land helpt al heel wat (ik heb er ervaring mee ;)). Als je voor een half jaar naar Canada gaat kan je daar zeker al heel wat contacten leggen en zo ook misschien wel aan een job geraken, in persoon is het toch altijd wat beter dan via internet.
Ik wens je heel veel succes toe!
Ann ![]()