Hallo!
wij hebben een auto waar geen geldige kentekenplaten opzitten, weet iemand hoe en waar ik een nieuwe kentekenplaat kan halen en hoe dat betaald wordt etc? Want hier is allemaal niet zo duidelijk hier!
Hallo!
wij hebben een auto waar geen geldige kentekenplaten opzitten, weet iemand hoe en waar ik een nieuwe kentekenplaat kan halen en hoe dat betaald wordt etc? Want hier is allemaal niet zo duidelijk hier!
Neem aan dat het om Curacao gaat ?
Is eigenlijk niet zo moeilijk.
Wat je nodig hebt is een geldig keuringsbewijs, een bewijs van eigendom (kan zijn een kwitantie of anders de oude belastingkaart als de auto al op je naam heeft gestaan) en uiteraard een geldige verzekering.
Is de auto niet gekeurd, dan zul je eerst naar het keuringsstation moeten, maar daarvoor zul je eerst een afspraak moeten maken.
Na de keuring kun je dan terug naar het belastingkantoor om de belasting te betalen en de platen op te halen.
Meest makkelijke oplossing is echter om het geheel uit handen te geven, zal je een hoop ergernis besparen.
Vrijwel ieder bedrijf heeft wel een mannetje in dienst die dit soort zaken regelt. Je betaalt het wat geld en zij zorgen ervoor dat alles netjes voor elkaar komt. Ook krijgen zij auto’s door de keuring, welke normaal gesproken absoluut niet zouden worden goedgekeurd.
Mijn reactie: wat je schrijft is onverantwoord…een auto welke eigenlijk afgekeurd zou moeten worden moet niet door wat gesjoemel toch door de keuring komen. Stel je voor de auto is toch onveilig en de remmen weigeren met als gevolg dat je niet meer kan remmen en iemand dood rijdt!! Ben je dan blij dat je auto door de keuring kwam?
Denk liever na, geef liever iets meer uit en koop een veilige auto.
Goedbedoeld commentaar van Schumifoto