Aanschaf auto

Beste allemaal,

Wie weet hoe het zit als ik voor langere tijd naar Curacao ga… kan ik dan bij aankomst meteen een auto kopen en me verzekeren etc… of moet je dan ingeschreven zijn op de Antillen.

Wie weet hoe dit gaat, want bij aankomst willen we graag zo spoedig mogelijk een auto kopen en ermee rijden. Waar kun je het beste de tweede hands autos kopen???

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes.

Beste Bon Bini,

Je kunt meteen een auto aanschaffen op Curacao. Daarvoor hoef je niet ingeschreven te staan. Je zal er wel een ochtendje voor uit moeten trekken, want;

1. Je moet 2 formulieren hebben van de belastingdienst. Eentje moet ingevuld zijn de de verkoper met een kopie van zijn/haar sedula (identiteitsbewijs) of paspoort. Met dit formulier en het andere dat door jezelf is ingevuld moet je naar de belastingdienst. Dan komt registreren ze de belastingkaart op jouw naam. (vergeet niet je rijbewijs en paspoort) Je hebt ook het koopbewijs nodig, bijv. een kwitantie.
  2. Je moet naar het keuringslokaal. Indien de auto nog gekeurd is, dan hoeft de keuringskaart alleen op jouw naam gezet te worden. Anders moet je de auto nog laten keuren…dus let goed op bij aankoop van de auto.
  3. Dan moet je naar een verzekeringsmaatschappij/ verzekeringskantoor. Er zijn er vele op Curacao. Orienteer je alvast even op het internet. Een aantal namen: Fatum/Ennia/Nagico/Seguros Brouwer.
  4. Zodra je auto is gekeurd en verzekerd dan mag je terug naar het belastingkantoor om daar je belasting te betalen en dan ben je klaar om te rijden.

Succes!
Groetjes,
GPstart Team

O ja, er staan veel tweedehands auto’s in de viavia, een soort speurder.
Zij hebben ook een website: www.viavia.net

Groetjes vanuit Curacao,
Gpstart Team

Super bedankt voor je reactie.

Graag gedaan! :slight_smile:

Groetjes,
GPstart Team