Momenteel ben ik aan het kijken om een auto te huren voor de 1e 2 weken dat we op Curacao verblijven. Binnen die 2 weken is het de bedoeling om een auto te kopen aangezien we een jaar zullen blijven.
Mijn vraag aan jullie is wat zijn jullie ervaringen met het huren en kopen van auto’s op Curacao? Waar zijn de dingen waar op gelet moet worden en welke kosten kom je zo een beetje tegen?
En natuurlijk als iemand nog tips voor goede verhuur/verkoop bedrijven dan hoor ik het graag.
Wat leuk dat je ook een jaar naar Cura gaat! Wanneer is het plan? Het wordt echt gezellig druk op Cura hoor, want er gaan echt veeeeel Nederlanders heen voor een periode. Ik ga zelf half sept voor een jaar. Wij gaan ook de eerste week een auto huren om het eiland wat te verkennen en op zoek te gaan naar werk. Daarna willen we een autootje kopen. Ik heb wel begrepen dat auto’s redelijk duur zijn op Cura in vergelijking met NL en dat ze niet allemaal in even goede staat zijn. De wegen zijn natuurlijk ook niet zo goed dus de auto’s krijgen wat te verduren daar. Ik kijk zelf wel eens op viavia.net daar bieden particulieren hun auto’s aan. Het mooiste zou zijn als er iemand weggaat van het eiland en die zijn auto weer verkoopt. Maar of dat in sept gaat lukken weet ik niet aangezien er zoveel mensen heengaan … Maar succes!
Ohww jullie gaan al heeel snel! Alles al geregeld? Wij moeten idd nog even wachten, maar het gaat snel genoeg hoor, het komt aardig dichtbij. We hebben in principe bijna alles wat we kunnen regelen ook al geregeld, zoals tickets, huisvesting. We gaan wonen op het Recompensa Park, gewoon geregeld via het park zelf. We hebben een klein bungalowtje gehuurd. Wel redelijk aan de prijs, maar dan heb je ook wat Hebben jullie al een woning? En werk? Dat wil ik ook erg graag al gaan regelen, maar das lastig omdat het nog een tijdje duurt en de vacatures die er nu zijn natuurlijk ook voor nu zijn en niet pas voor over een half jaar. Daar moet ikdus echt nog even geduld mee hebben !