Ik wil graag weten of je als tourist (dus zonder verblijfsvergunning) voor een half jaar op Curacao een auto op je naam kunt laten zetten, verzekeren, etc. Hoe moet dit en hoeveel kost een verzekering ongeveer (alleen WA). Bij welke verzekeringsmaatschappij kan je terecht. Hoe zit het met belasting voor autos? Ik zie in de via via autos te koop staan die bijvoorbeeld gekeurd zijn tot december 2005 en waarvoor de beslasting is betaald tot juli 2005, kan iemand mij uitleggen hoe dat allemaal zit en in zijn werk gaat? Eind augustus kom ik naar het eiland, als iemand nog een leuk auto`tje te koop heeft tzt (max NAF 3500) moet die ook reageren! Alvast bedankt, groetjes Floor
Hey Floor!
Ik heb zelf ook een auto gekocht hier. Veel mensen denken dat hiermee veel problemen naar je toe trekt, maar uiteindelijk is het heel erg meegevallen bij mij. Ik kon via een collega een auto kopen en ze heeft me ook geholpen met het regelen van de belasting,verzekering,keuring en nieuwe nummerplaten. Dat moest ook allemaal gebeuren toen, maar die zijn weer een jaar geldig en de keuring 2 jaar.
Het scheelt behoorlijk wat kosten als je een auto koopt. Je verkoopt hem als het goed is weer en dus krijg je je geld terug. Als je een auto huurt kost je dat minstens 600 nafl per maand.
Je kan gewoon je auto op je naam laten zetten daar heb ik geen problemen mee gehad. Ik ben verzekerd bij Seguros orinoco een bedrijfje aan de Dr. Maalweg. Het kost voor 4 maanden 357 nafl. ik ben eerst 2 maanden met de bus naar mijn stage gegaan, maar was blij dat ik een auto had gevonden!
De belasting was voor 4 maanden 142 nalf. Dat heb ik niet verder betaald dan dat ik nodig had natuurlijk. Je kan dit zelf bepalen. De controles zijn hier de laatste tijd wel streng dus altijd je papieren meenemen en zorgen dat ze ook in orde zijn. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog verder wat wil weten hoor ik het wel! Ik heb mijn auto ook te koop staan alleen ben ik eind juli al weg, maar lees mijn berichtje maar even over mijn auto! Ik heb er zelf wel veel kosten aan gehad, maar uiteindelijk heb ik er wel een goede auto aan over gehouden.
Succes verder!
Groetjes Wilma
3500 Nafls is meer dan genoeg - contact me op mijn email adres sprockbrian@yahoo.com ik wet meestal wel wat te vinden. ander kijk je in de via via of in andre kranten voor een wagen.