Auto huren of kopen?

Ok… ik heb het volgende: ik ga in januari 8 maanden naar Curacao, ik heb al een baan en een woning, maar nu zit ik nog in mijn maag wat te doen met een auto. Aangezien ik een lange periode verblijf is het waarschijnlijk goedkoper om een auto te kopen, maar is dit wijsheid? Ik heb geen verstand van auto’s en misschien is een auto kopen wel goedkoper, maar hoe en wat zit het dan met de verzekering? Dus: wat raden jullie aan: huren of kopen? PS. Andere info (over alles!!!) is ook welkom :slight_smile:

Voor zo’n periode is kopen eigelijk wel aan te raden, maar net wat je zelf al aan geeft…behalve de auto is er :
-de belasting
-de verzekering
-en vooral…het onderhoud!
Wil je dat laatste niet, dan moet je wel iets in de buidel tasten om een redelijke wagen je eigendom te maken. 2s hands is hioer wel behoorlijk duurder dan in ned.Hoe zit het met je aankomende werkever…niets te onderhandelen via hun?

Nee, de huidige werkgever heeft een aantal sites doorgegeven waar hij aanraad om een auto te huren. Ik heb ondertussen een aantal bedrijven benaderd en ik vind de prijsverschillen nogal groot! Er zit wel tot 200 euro per maand verschil tussen! Mensen die een heb bepaald bedrijf juist aan- of aanraden?

Wij zijn tot nu toe drie keer op vakantie geweest op Curaçao en hebben zeer wisselende ervaringen met huurauto’s. Een bedrijfje waar je voor een goede prijs een redelijke auto huurt, is GenG autoverhuur (even googlen). Verder hebben wij heel goede ervaring met Cura-car rental (ook even Googlen). Hij heeft zeer nette, betrouwbare auto’s voor een redelijke prijs. Een bedrijf waar je zeker geen zaken mee moet doen is Want2dive!!! Zij verhuren gevaarlijke wrakken en na terugkeer naar Nederland kun je naar je borg fluiten. “Pure oplichting”, zou ik zeggen. Veel plezier op Curaçao. In juli komen wij ook die kant op. Om te blijven.

Neem even contact op met Bas Koster. Zie facebook.

Met vriendelijke groet,

Mark de Hoo
Sales & Marketing Director
Yellow Tourism Solutions N.V.
Email: mark@tourism-curacao.com
MSN: mark@tourism-curacao.com
Tel: ++599 (9) 5624895
Fax: ++599 (9) 7470731

Tour Operator / M.C.I / Group Handling / Tourism Transport / Team Building / Events & Services / Cruise Operator / Vacation marketing / Tour info Center Network / 24/7 Call Center / Hosting / Ground Handling

CURACAO TOUR INFO CENTERS
Website: www.tourism-curacao.com
Email: info@tourism-curacao.com
24 Uur Call center: (+5999) 462 62 62

Vooraf het eiland verkennen: www.tourism-curacao.com/map