Beste mensen,
Ik ga van augustus tot januari stage lopen op curacao. Ik heb het stage bedrijf al en alles met hun is geregeld, tickets net gereserveerd. Ik heb alleen nog een paar vragen waar ik gewoon nergens een duidelijk antwoord op kan vinden.
Ten eerst is het mij wel duidelijk dat je niet per se uit hoeft te schrijven en dat je nog wel je studiefinanciereing kan ontvangen (ook als je wel bent uitgeschreven). Maar ik heb zelf met me ouders al 4 jaar daar gewoond, en ik weet dat je een auto nodig heb. Mijn vraag is dan moet je in Curacao ingeschreven staan om een auto daar te kunnen kopen? Dan moet ik namelijk van te voren hier uitschrijven.
Daarnaast is het hele gedoe over werkvergunning ook niet helemaal duidelijk. Ik hoor dat het officieel wel moet, maar dat eigenlijk niemand het heeft omdat het zo ingewikkeld is. Heeft iemand daar meer duidelijkheid over?
Bedankt alvast,
Fabian
hee,
ik laat alles regelen via www.stageplekcuracao.nl
en zei regelen alles voor mij ook verblijfsvergunning huurauto ens.
mssn kunnen zei jou helpen
ik ga ook stagelopen van half augustus tot eind oktober.
wat ga jij doen?
lillian
hey lillian,
Daar heb ik eerst ook gekeken, maar hadden ze nauwelijks technische stages. Uiteindelijk heb ik een plekje bij de marine.
Maar goed ik wilde eigenlijk niet zoveel geld uitgeven om alles geregeld te krijgen. Ik hoef geen onderdak meer te regelen enz. Daarnaast lijkt het mij handiger om een autotje te kopen. Heb via de marine al 1 vor weinig gevonden, en dat geld krijg je wss vrij makkelijk daarna er weer voor terug… en huren voor 6 maanden is tog vrij prijzig lijkt mij. Maargoed nou is het mij niet helemaal duidelijk of je daarvoor ingeschreven moet zijn in curacao.
En een verblijfsvergunning is dus ook vrij onduidelijk momenteel. Want ik heb al veel gehoord over dat het niet hoeft als je binnen 6 maanden terug gaat. En werkvergunning officieel wel maar heeft ook niemand. Maar goed dat word dus allemaal gefixed voor jou, das wel lekker!
Wat ga jij precies doen dan?
fabian
hee
dat je niet veel geld uit wil geven begrijp ik meteen maar ze doen ook bijv all1 bemiddeling in
bepaalde dingen zoals dan die verblijfsvergunning of beter gezegd het visum.
verder zit er nu een vriend van mij die werkt bij de marine en die zit daar vanaf januari en heeft ook een auto Gekocht omdat hij daar 9 maanden zit en een auto huren is idd prijzig.
ze raden het aan dat je dat doet met 2 personen dus jij en nog 1 maarja dan moet er wel net
iemand zijn waarmee je een auto kan huren…
succes ermee en natuurlijk ook met je stage
groetjes