Nieuw hier

Hoi, ik ben Daan (23), en heb me net geregistreerd op het forum om wat ideeën op te doen voor een reis die ik volgend jaar wil maken als ik klaar ben met m’n studie.

Ben van plan richting Azië te gaan en dan net zo lang te reizen totdat ik er geen zin meer in heb of m’n geld op is (maar heb al een flink budget bij elkaar gespaard). Ik heb nog geen ervaring met reizen in m’n eentje, maar wel met reizen op een beperkt budget door Europa met één of twee vrienden (dus veel treinreizen, overnachten in goedkope hostels etc.).

Omdat de reis die ik volgend jaar wil maken misschien een once in a lifetime opportunity is (ben van plan toch een vaste baan te zoeken daarna), wil ik er natuurlijk het beste van maken en me goed voorbereiden.

Tot nu toe lijkt Azië mij het interessantst, omdat ik het idee heb dat het (samen met Afrika) het enige continent is waarvan de mensen grotendeels niet afstammen van Europeanen en de cultuur daarom het meest verschilt van wat ik gewend ben. Maar ik ben er nog nooit geweest dus (behalve in Turkije dan :P).

Het idee dat ik tot nu toe heb (zonder dat ik me echt goed heb voorbereid), is om naar Japan te vliegen en daar ca. een maand te verblijven. Heb al begrepen dat Japan geen typisch backpackersland is, maar ben gewoon erg benieuwd hoe het daar is (zowel de geschiedenis, als de cultuur, als de moderne steden). Wat ik daarna doe durf ik nog niet te zeggen, maar ik denk dat ik tegen die tijd wel zin zal hebben in een tropische plek en meer backpackers waar ik samen mee kan reizen (schijnt moeilijker te zijn in Japan). Dus zuid-oost Azië is dan waarschijnlijk de beste optie. Ergens tijdens de reis wil ik dan ook nog mijn duikbrevet halen.