Nieuw hier

Hoi, ik ben Daan (23), en heb me net geregistreerd op het forum om wat ideeën op te doen voor een reis die ik volgend jaar wil maken als ik klaar ben met m’n studie.

Ben van plan richting Azië te gaan en dan net zo lang te reizen totdat ik er geen zin meer in heb of m’n geld op is (maar heb al een flink budget bij elkaar gespaard). Ik heb nog geen ervaring met reizen in m’n eentje, maar wel met reizen op een beperkt budget door Europa met één of twee vrienden (dus veel treinreizen, overnachten in goedkope hostels etc.).

Omdat de reis die ik volgend jaar wil maken misschien een once in a lifetime opportunity is (ben van plan toch een vaste baan te zoeken daarna), wil ik er natuurlijk het beste van maken en me goed voorbereiden.

Tot nu toe lijkt Azië mij het interessantst, omdat ik het idee heb dat het (samen met Afrika) het enige continent is waarvan de mensen grotendeels niet afstammen van Europeanen en de cultuur daarom het meest verschilt van wat ik gewend ben. Maar ik ben er nog nooit geweest dus (behalve in Turkije dan :P).

Het idee dat ik tot nu toe heb (zonder dat ik me echt goed heb voorbereid), is om naar Japan te vliegen en daar ca. een maand te verblijven. Heb al begrepen dat Japan geen typisch backpackersland is, maar ben gewoon erg benieuwd hoe het daar is (zowel de geschiedenis, als de cultuur, als de moderne steden). Wat ik daarna doe durf ik nog niet te zeggen, maar ik denk dat ik tegen die tijd wel zin zal hebben in een tropische plek en meer backpackers waar ik samen mee kan reizen (schijnt moeilijker te zijn in Japan). Dus zuid-oost Azië is dan waarschijnlijk de beste optie. Ergens tijdens de reis wil ik dan ook nog mijn duikbrevet halen.

Nog even wat meer over m’n reiservaring: Heb vrij verschillende vakanties meegemaakt. Vroeger als kind vooral in Frankrijk en Tsjechië in een vakantievilla in de ‘middle of nowhere’, later stedentrips en korte zonvakanties, feestvakanties in die foute oorden (toen vond ik 't geweldig, maar nu hoeft dat echt niet meer van me, hoewel ik nu en dan feesten tijdens de vakantie nog steeds leuk vind) en rondreizen per trein door Europa.

Hoewel ik vrij veel heb gezien in Europa, ligt mijn favoriete stad hier nog geen 3 uur vandaan: Parijs. Waarschijnlijk door de combinatie van een grote stad, het toch wel redelijk relaxte leven daar, de mooie gebouwen etc.

Mijn favoriete land is denk ik Italië, gewoon omdat ze daar alles hebben: een rijke geschiedenis, de mooiste gebouwen, geweldige natuur, stranden.

Van de minder voor de hand liggende steden en landen zijn Sarajevo en Roemenië mijn favorieten.

Ik zal de komende tijd het forum in de gaten houden om m’n reis te plannen!

Daan

Hoi Daan,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om op vakantie te gaan naar Azie !
Het leuke van backpacken door Zuidoost Azië is dat je zoveel alleen reizende backpackers tegen zult komen dat je makkelijk tegen mensen aan loopt die a) dezelfde kant op gaan als jij en waar je b) een leuke klik mee kunt hebben.
Weet je al welk land dat je voorkeur naar uitgaat,waarom niet eens informatie inwinnen over Thailand? (echt goedkoop land om te verblijven)
Wat betreft het budget je nodig hebt hangt af van je wensen. Heb je veel reistijd, reis dan met lokale bussen of treinen, dat is goedkoper dan vliegen. Activiteiten kosten ook geld:

Padi (Advance) Open Water duikcursus: € 200
2 fun-dives: € 45
Snorkel-trip op een boot € 20
Maatpak laten maken € 70 - € 120
1-daagse kookcursus € 25
Lange afstandsbusreis € 8 - € 20
Verder kun je uiteraard hele eenvoudige accommodatie kiezen of wat luxer. Voor € 5 heb je soms al een eenvoudige kamer of hut, een luxere kamer met warm water en wat meer ruimte kan al snel € 10 - € 15 kosten.
Indien je nog met vragen zit Daan,dan kan je bij ons op wereldwijzer terecht op de verschillende Zuid-Oost Azie Forums.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Daan !
groet,georgessiam.

Bedankt georgessiam!

Ja, Thailand lijkt me een mooie bestemming na m’n rondreis door Japan of als dat niet doorgaat mooi om te starten. Zag al wat dingen voorbij komen die me erg leuk lijken daarzo.

Ben van plan zoveel mogelijk met treinen te reizen, vind ik de leukste manier van reizen, en heb ook geen haast.

Die prijzen vallen me erg mee! Zeker de duikcursus.

Ik ga de forums in de gaten houden.

Daan

Dat is met alle plezier gedaan,Daan!
Ik weet uit ervaring dat als je op vakantie gaat naar Azie ,de goedkoopste landen zijn om naartoe te trekken: Thailand,Laos,Cambodja alsook in mindere mate Maleisie.
Een 3 weken verblijf zonder vliegticket in Thailand moet je al rekenen op een budget van 1100 euro.
Vliegtickets heb je al voor een slordige 550 euro en dikwijls minder.
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht op de verschillende Aziatische landenforums hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met het plannen van je reis,Daan!