Zuid-oost Azië, ongeveer oktober 2016

Hoi!

Ik ga volgend jaar een tussenjaar doen en ik wil dan graag naar zuid-oost Azië om te backpacken. Ik ben dan 18 en wil graag met iemand anders er naar toe. Als iemand dezelfde plannen heeft, stuur me een berichtje!

Groetjes Michelle:dag:

1 like

Hoi Michelle!

Ik heb dezelfde ´plannen´naahja ze zijn zo vaag als wat eigenlijk. Ik heb mijn HAVO afgerond en vervolgens mijn HBO nu een jaartje aan het werk en nu toch het gevoel iets te missen. Twijfel erg om naar Azie te gaan of toch Zuid-Amerika, wat zijn jouw plannen exact? Groeten Eric

Zuid-Amerika lijkt me ook mooi, maar daar ben je wel meer geld kwijt en is volgens mij gevaarlijker en op dit moment trekt Azië me wel meer.
Het lijkt me leuk om eerst ongeveer 3 weken naar China te gaan en dan verder te gaan naar Vietnam Laos en Thailand, maar ik heb nog niks vaststaan.
Ik wil graag ongeveer 6 maanden en dan een beetje kijken hoe het loopt daar. En zoals bijna iedereen wil ik ook gewoon natuur, cultuur, soms feestjes, cursussen volgen, strand en scootertjes huren om buitenaf mee te racen (lijkt me leuk om verder te kijken dan toeristische plekjes en dat kan ook wel in 6 maanden) :biggrin: Ik ga voor die tijd nog een paar maandjes full time werken en mijn budget is ongeveer 8000/9000 euro inclusief vliegtickets, paspoort, visium, vaccinaties, backpack etc. Hoop dat dat een beetje realistisch is haha.

Groetjes

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb hetzelfde budget er voor over, echter ga ik rond de drie maanden(dit is op deze manier met mijn werk te regelen) een half jaar krijg ik nooit voor elkaar. Vannacht, vandaag meer verdiept in Azië en het heeft me overtuigd. Ik denk alleen dat ik in Indonesië wil beginnen, van daar uit door naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Jep dat is nogal wat in slechts 90 dagen… Waar ik voornamelijk naar kijk is de beste reisperiode van de landen. China komt daar niet echt lekker in uit dus was dat nog niet in mij opgekomen. Ook bij mij staat niets vast. Groet

Ja Indonesië lijkt me ook leuk, maar moet nog even kijken in verband met veiligheid.
Je hebt trouwens dan wel het dubbele om te besteden op een dag ; )

Heb je deze site al gezien? Is wel een fijne site.

Idd wat een topsite!