Nieuw hier

Hallo iedereen,
Ben sinds kort lid van dit forum en na lang twijfelen plaats ik hier toch mijn bericht.
Ik ben een Belgische veertiger en ben dit jaar voor het eerst naar Turkije op vakantie geweest en ja, verliefd geworden op het land, de lieve mensen, het eten, de zon en ook ja, een Turkse man. Ik wilde echt niet weten van een lange-afstandsrelatie maar liefde hou je niet tegen. Was pas thuis of askim stuurde mij dagelijks berichten met veel liefdes-boodschappen. Indien ik niet direct antwoordde was hij dood ongerust. Ben intussentijd nog 2 keer terug gekeerd naar Turkije en het was altijd en leuk om bij elkaar te zijn alhoewel hij heel veel moet werken. De paar uren die hij maar vrij kon krijgen besteedde hij aan mij. Het laatste afscheid was zeer, zeer zwaar met veel tranen, ook van hem. Verschoot dat een Turkse man zo zijn gevoelens kan laten zien. Hij vroeg mij ook ten huwelijk.
Sinds ik terug ben, is hij afstandelijker in zijn gevoelens te uiten. Hij zegt wel dat hij mij mist maar echte liefdesboodschappen zijn er niet meer. Ik weet dat hij zijn hoofd breekt over onze relatie. Hij stuurt mij (bijna dagelijks) berichten. Indien ik hem opbel neemt hij soms niet op en indien hij opneemt, zijn het heel korte gesprekken. Zijn Engels is ook niet perfect.
In september ga ik terug en we zijn overeen gekomen dat we tijd gaan nemen om over de toekomst te praten.
Ik voel mij zo verdrietig omdat ik niet weet wat de toekomst gaat brengen. Ik wil hem niet verliezen maar weet niet wat er mij te wachten staat in september.
Ik hoop dat jullie mij misschien een beetje raad kunnen geven met jullie ervaringen.
Groetjes

Ten eerste welkom hier op het forum! Je bent altijd welkom om te reageren in het turkse liefdeskleptopic, daar zijn veel meiden te vinden (met en zonder askim) die dagelijks reageren en waar we elkaar steunen en alles delen met elkaar!

Wat fijn dat je lekker verliefd bent! En verloofd ook nog, dat zou hij toch niet zomaar gevraagd hebben?! Waar ben je precies bang voor?

Hallo miss1993,
Bedankt voor reactie.
Waar ik bang voor ben…hij is “anders” dan helemaal in het begin. Wilt niet meer over zijn gevoelens praten door de telefoon. Alleen als we terug bij elkaar zijn wilt hij erover praten. Face to face. Ben zo bang dat hij mij vanalles heeft wijs gemaakt en ik als stom kieken erin ben geluisd. Of denk ik teveel na ? Ik weet het niet, hopelijk krijg ik over een paar weken antwoorden op mijn vragen en leef ik niet meer in die onzekerheid.

hey welcom, wat leuk dat je verliefd bent :slight_smile: ik wens je erg veel succes. Tuurlijk zou ik wel opletten met datie je ergens chanteert voor naar daar te komen. Ik denk dat in een afstandsrelatie goed praten erg belangrijk is dus probeer hem eens uit te leggen dat je echt wel wilt weten waar je staat

Hallo kusadasi,

Welkom en fijn dat je toch je verhaal geschreven hebt, nu dus tijd om de reacties te lezen :slight_smile:
Ik denk dat iedereen zich wel eens afvraagt, ben ik wel goed bezig, trap ik niet ergens in met open ogen, ben ik niet blind van de liefde… etc
Ik heb gemerkt door de verhalen die ik de laatste jaren lees, dat veel jongens/mannen moeite hebben met de afstand en daardoor hun emoties minder laten zien! Dit omdat ze er al moeite mee hebben. Als je naar hem terug gaat kan je dit vragen aan hem. Vraag waarom hij minder open is, waarom hij minder zijn gevoelens toont. Sommige mannen zijn heel emotioneel, veel meer dan de gemiddelde europeese man. Maar ze kunnen zich ook beter afsluiten dan de gemiddelde europeese man. Hou dit gewoon in je achterhoofd. Laat je niet gek maken door al je gedachtes :slight_smile: althans probeer het, want je zult zien als je terug bent dezelfde man voor je staat waar je verliefd op geworden bent, MAAR bespreek het wel met hem en ook wat dat met jou doet!!
Mag ik vragen hoe oud je askim is??

Mutlu heeft gelijk…ook mijn askim vind het vervelend om te praten over belangrijke zaken als er een grote afstand tussen ons zit, en in het begin maakte dit mij gek en wantrouwig waardoor het bijna stuk gelopen is tussen ons…nu na meer dan een jaar heb ik door dat hij eigenlijk wel gelijk heeft. Je kan beter wachten tot in het echt dan is iets ‘kleins’ uitgepraat binnen 30 min ipv als je dat via msn doet en je begrijpt elkaar bij het minste niet dan word je boos en blijf je er eigenlijk nog mee zitten en praat je er pas goed over en geraak je er uit als je echt samen bent…

Ook vind mijn askim het heel moeilijk om veel met me te praten, dan word hij gek omdat hij me mist en krijgen we gegarandeerd ruzie…ik word droevig en boos omdat hij me niet wil begrijpen, of kortaf is, of niet genoeg zegt…En hij wordt natuurlijk boos omdat ik zeur en me aanstel en zo komen we in een negatieve cirkel terecht…

Het is dus best normaal dat jouw askim soms droog is…maar hij wil wel dat je terug komt lijkt me toch positief en net zoals miss zegt…Hij vraagt je toch niet voor niets ten huwelijk!

Natuurlijk in het begin altijd even uitkijken en goed je ogen open houden, maar ook zeker genieten meid!!! misschien is het wel echt de ware en dan verspeel je het door alleen maar negatief te denken en niet echt te genieten en te voelen…

Welkom op het forum trouwens en kom inderdaad gerust meekletsen in het liefdestopic!

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties. Doet deugd al die antwoorden en zal jullie raad opvolgen. Was ook van plan om een goed gesprek met askim te hebben. Die onzekerheid vreet aan je.
@Mutlu : askim is 44 jaar.
Heb al veel gelezen hier op het forum en ik steek er wel wat van op !
Ik hou jullie zeker op de hoogte wanneer ik terug ben geweest !
Groetjes en fijn dat er zo’n forum bestaat ! :thumbsup:

Kusadasi1964,waar in Kusadasi heb je je askim ontmoet? Leuk dat je in september al weer terug gaat,of ben je inmiddels al geweest? Ik ga in oktober een weekje naar Kusadasi voor de 20ste keer :slight_smile:

Hey Turkije lover : ben juist een week terug en het was een heel fijn weekje. Logeer de laatste tijd altijd bij hem thuis. Omdat hij moest werken, zat ik vaak alleen thuis maar hij deed zijn uiterste best om toch iedere dag iets samen te doen. Ik heb hem ontmoet in een hotel.
Jij kan al aftellen naar je weekje…ken jij je askim al lang ?

Kusadasi1964,makkelijk dat je bij je askim thuis kan verblijven. Maar trek je er dan niet alleen op uit als hij moet werken? Mag ik vragen welk hotel?
Ik heb geen askim meer…