nieuw bij reisforum

Hallo globetrotters,

Wij zijn een gezin, 2 volwassenen en 2 bijna volwassenen. We reizen graag en hebben al diverse landen in ZuidOost Azie bezocht, een paar in Zuid Amerika en een paar in Noord Afrika. We reizen voornamelijk op eigen houtje. Dit jaar naar Kenia, Tanzania en Zanzibar.

Wie heeft ervaring om op eigen houtje te reizen in deze landen in juli? we willen de kilimanjaro beklimmen, hoe lang vantevoren kun je dit nog boeken?

ik hoor graag jullie ervaringen en als je vragen hebt over de landen die we hebben bezocht, stel ze gerust.

groetjes,

Hoi Mars, welkom op Wereldwijzer! Je kunt je vragen het beste stellen in ons Kenia of Tanzania forum.
Vragen van andere mag je natuurlijk ook altijd beantwoorden in de landen fora.

Hallo Mars,
Ik woon in Kenia, aan de zuidkust in Ukunda. Ik kan je dus evt wel helpen met je vragen over dit land.
Hoe reizen jullie het liefst? Per vliegtuig, openbaar vervoer of eigen vervoer? En wil je echt constant aan het rondreizen zijn of bezoek je graag plaatsen vanuit 1 plek?
Ik woon zelf in Ukunda, bij Diani Beach, en ken wel wat verschillende accommodaties hier, dus mocht je hierheen komen, kan ik je hierin misschien ook wat adviseren. Ook als je wat meer gaat rondreizen heb ik misschie nog wel leuke, niet alledaagse tips voor overnschtingsplekjes. Hoe lang zijn jullie van plan in Kenia te zijn?
Ook voor een safari, heb ik mijn contacten. African Bush&beach Adventures organiseert meerdaagse jeepsafari’s naar bijv. Tsavo Oost, Tsavo West, Amboseli, Masai Mara, maar ook een dag- of meerdaagse safari naar Shimba Hills NP wat hier maar 35 km vandaan ligt.

Wil je graag wat meer lokale dingen doen en zien, kan je ook zeker contact opnemen. Zie daarvoor ook mijn facebooksite: Experience the real Kenya
Waarmee je kan ervaren hoe de mensen van de Duruma stam leven nabij Mariakani en er zelfs een nachtje kan overnachten in een kleihuisje van hen. Of zelf bepaalde lokale uitjes kunt ondernemen.

Ik zal je in een pb even mijn emailadres sturen. Dat is misschien handig voor verdere communicatie.

Zonnige groetjes uit Kenia!

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu