nieuw bericht

(origineel bericht op be-more.nl)

nieuw bericht

Hallo allemaal .

De eerste week zit er op. wat een indrukken krijgen we hier te verwerken.
We hebben een rondreiling hebben gehad bij verschillende projecten. Zolals het varkensproject, en annanas projest . echt mooi om te zien dat dit erg goed gaat. We zijn ook op huis bezoek geweest bij echt arme mensen. Die leven hier in een een hut gemaakt van een paar takken en een beetje klei er om heen, dan buiten een gat in de grond met een paar takken erom heen dat is hun wc. Buiten op een vuurtje koken. Daar wonen ze dan met 5 mensen. echt erg om dat te zien. Nou ik moest er erg van huilen.
Het positieve is , kinderen zij altijd blij. De kinderen zij erg vuil. maar dat kjan ook iet anders als je de hele dag op straat leeft. Ze zijn hier erg sociaal,als we ergens zijn geweest hebben ze toch nog wet lekkers voor ons. gemaakt van bananen. al hebben ze zelf helemaal niets. Ze zijn all blij met een stuk zeep
Verder hebben wij voor een geszin een stove gemaakt. Later keg ik wel uit wat dat is…Ook hebben we een afwasrek gemaakt van takken en bomen.
Erg leuk om te doen. We zjn her verwelkomt door de plaatelijke bevolking . Kinderen gingen voor ons dansen en wij moesten mee dansen, ze moesten erg om ons lachen. Het is ontzettend arm, mensen leven op straat. Nu ztiten we voor het weekens in kampalabij alle vrijwillegers , erg leuk, en ook weer even een douch al is die koud maar dat wend. We hebben vandaag een ugandese les gehad, en gaan zo Ugandees koken. Morgen avond gaan we weer terug naar ons huis. We hebben gehoord dat het bij jullie sneeuwd en erg koud is, nou wij kunnen ons dat bijna niet voorstellen. Niet jaloers worden het is hier nog steeds boven de 25 graden. We zijn allebei nog gezond. en dat is ook fijn. We zitten nu in het postkantoor te internetten. Volgende week gaan we naar een project van handwerken. En wij mogen met onze mensen die ons verzorgen kerst vieren,in Ugandeese stijl.
Ik raak niet uit verteld, maar als ik thuis ben moet ik ook wat te vertellen hebben. Nog even nog een korte berichte voor Rowin,Volgende week ga ik met jou tekeningen naar een groep kinderen ze vonden het een geweldig idee. Nu stop ik ermee. Doe indereen de groeten en een dikke knuffel uit Uganda. xx

(origineel bericht op be-more.nl)