Heeft er iemand ervaring met een tour naar wat hilltribes en golden triangle die echter niet zo vreselijk toeristisch is en zonder olifantenshow e.d. ?
Nee, helaas. Wij vonden het ook heel lastig om iets te vinden, maar het is niet gelukt. Wij hebben een 1 daagse trip naar Chiang Rai gedaan… afgedropt bij 5 markten incl. een markt met de longneks. Verschrikkelijk.
We wilden niet op olifanten rijden en hebben om die reden geen trekking geboekt, deze ene dag was een fout, maar ook een leermoment ![]()
Waar we echt van genoten hebben was het Elephant Nature Park. Echt super. Een opvangtehuis voor olifanten die mishandeld zijn. In een prachtige vallei krijg je inzicht in het olifantentoerisme, een verschrikkelijk verhaal. Om de boel wat op te vrolijken mag je de olifanten eten geven en ga je met ze zwemmen. Heel bijzonder!
Let op, de toeristenbureautjes doen alsof ze het niet kennen, maar als je gewoon volhoudt dan kom je er wel.
Voor de echte waaghalzen is het downhill mountainbiken ook super. Ik ben geen waaghals, dus voor mij was het iets minder want dat is eeeeecht heel heftig. Ook weer prachtige omgeving en vergezichten dus dat maakte het nog goed.
Verder hebben we lekker een brommertje gehuurd en zijn zelf op pad gegaan. Kaartje geregeld en wat tips gevraagd her en der en lekker zelf gaan. Helemaal goed.
Wellicht dat dit je nog op ideeen brengt om je trip samen te stellen.
de witte tempel in de buurt van chiang rai is ook de moeite waard om te bezoeken.
zoals kmmk zegt lekker een brommertje huren en rond kijken.
Tussen Thaton en Chiang Rai ligt een hostel, My Dream. Je neemt de boot in Thaton en stapt halverwege uit. Het is een paradijsje met bungalowtjes en een restaurant met als gastheer Anan. Hij kan je een route geven die je zelf kunt lopen die de berg op gaat en door de dorpjes gaat. Je loopt naar de waterval, kunt daar e.v. overnachten in een hostel en de volgende dag langs een andere route terug. Bij de rivier in de hotspring om op te knappen en je hebt je eigen trekking gemaakt. Eet bij de lokale bevolking en koop drinken in de winkeltjes in de dorpjes. Kijk bij de lokale schooltjes en doe een spelletje met de kids. Je hebt zo een fantastische ervaring waar geen buro tegen op kan. Wij hebben daar al diverse dagtochten op die manier gedaan en gaan weer terug. www.mydream.com Je kunt bij Anan fantastisch eten, vraag aan hem om gamba’s en je vakantie is een topper.
klinkt erg leuk.
alleen de link die jij meestuurt doet het volgens mij niet.
Sorry, het moet zijn www.mydreamquesthouse.com
Het is zeer de moeite waard om er heen te gaan.
www.mydreamguesthouse.com/
sorry zet even de goede link erneer. guesthouse is met een g niet met een q.
ziet er mooi uit. als we nog tijd hebben in de planning dit jaar gaan we zeker eens kijken
Hallo,
Ik heb ook even de site bekeken en het ziet er erg mooi uit! Wij vertrekken 29 december naar Thailand met ons zoontje van 3 jaar. We hebben 6 weken in Thailand en willen ook graag naar het noorden. Thailand is een onderdeel van onze reis van 7 maanden. Ik heb de site bij de favorieten gezet dus wie weet komen we daar nog terecht!!
Bedankt voor de tip.
Groetjes,
Natasja