Ik overweeg in januari 3 weken naar Thailand te gaan. Ik hou erg van berglandschappen, vandaar dat ik ook op de Gouden Driehoek stuitte. Ik lees daar echter hele verschillende berichten over. Is het de moeite waard? Is het echt een bijzonder landschap? Geschikt om trekkings te maken? (niet met de auto maar zelf met een gids aan de wandel)…
dan had je denk ik wat verder moeten lezen. die zgn golden triangle is het stukje 3-landenpunt Thai-Birma-Laos. Er valt niet veel te trekken (misschien aan de handles van de gokmachines-maar dat is niet voor westelingen).
die ''hill tribe ''treks worden door geheel noord-thaild georganiseerd. Dus ook vanaf Chiang Rai=naatsbijliggende grotere stad, of Mae Sai=aan de rivier, grenspunt Birma. Hoe kleiner/onbekender de plaats-hoe langer het duurt om een groep vol te krijgen. het gebied WESTelijk van de grote weg CRa-Mae Sai biedt daarvoor veel–ook nog oude sjinese dorpen en echte berg-heuvels. Doe dat daar echt enkel met geleide groep+gids-er is veel smokkel/drugs en als je als nieuwsgierig aagje wordt gespot kan dat heel vervelend uitpakken
om een trekking (hike) te maken is de omgeving van chiang mai en chiang rai zeer geschikt en er worden er dan ook verschillende aangeboden bij de vele reisburo’s in de straten van deze steden ook zal je bij de meeste guesthouses en hotels info hier over vinden
Hoi Selle ja hoor ook als je alleen bent in januari is z’n hike ter plekke makkelijk te regelen echt je zal zien dat er meer dan genoeg keuze is en dan vooral tochten waarbij je zelf moet lopen
de meeste hike’s hebben wel een tocht met een olifant ergens halverwege het programma zitten maar dat is meer een kort rondje door de bush waarbij je terug komt bij de startplaats ook vaak doen ze er raften op een bamboe vlot bij maar raften is dan wel een relatief woord aangezien je rustig drijft naar het eind punt.