3 weken Thailand

Hi all,

heb sinds kort m’n ticket geboekt bij china airlines van amsterdam naar bangkok voor 681,- :slight_smile: van 11 oktober t/m 2 november.

Dit is de eerste keer dat ik ga backpacken en kan wel wat tips gebruiken voornamelijk welke plekjes ik moet bekijken.
Ik ben 2 jaar terug al is in het zuiden van Thailand geweest (Surat Thani, PhiPhi island, Krabi, Phuket) en wil om te beginnen direct richting het noorden gaan om Chang Mai, Chang Rai en Mae Hong Son te bezoeken en daar o.a. een trekking te doen en de gouden driehoek te zien.

Ik vroeg me af wat nog echte bezienswaardigheden zijn die ik niet mag missen en ben dan voornamelijk geïnteresseerd naar de plekjes waar het niet al te toeristisch is waaronder dus stranden en eilanden maar ik vraag me af in hoeverre dat het geval kan zijn aangezien ik nog in het laagseizoen op reis ga.

Het plan is om te eindigen in Phuket maar dat is nog niet definitief.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Hallo johnman,

Aangezien je datum van vertrek met China Airlines zag ik dit op hun website staan misschien heeft dit gevolgen voor jou vlucht, hoop het niet maar even checken.

http://www.china-airlines.nl/Home/tabid/36/ctl/Article/mid/391/ItemId/495/Default.aspx

1 like

Bedankt Jan, ik vlieg met CI0066 op de datum 12 oktober, volgens mij ben ik de dans ontsprongen, heb ook geen mail van ze gehad dat mijn vlucht geannuleerd is.

Indien je naar Puhket gaat dan is er met Air Asia een rechtstreekse verbinding van Chiang Mai naar Puhket anders is het via Bangkok en verlies je veel tijd ik speel nog enige tips door voor Chiang rai , de klassiekers zijn natuurlijk de witte tempel ( wat Rong khun ), Doi tung & royal garden , de watervallen , de gouden driehoek…opiummuseum , avondmarkt ( night bazaar ) , walking street ( zaterdag ) , the golden clock tower , Mae Fah luang art & cultural park , eens gaan eten op het Nim See Seng hotel, wat Phra Kaew, statuut van king Meng Rai , doi in cee, Thawan Duchannee, monkey cave, een noodle soepje eten rechtover het Wancome hotel …25 bth super lekker … etc etc …
Wil je trekking doen ik ken een goede gids.
Mae hong son is mooi en rustig maar ben je vlug uitgekeken volgens mij.

Succes Frank