Niet-toeristische gebieden in India

Wij zijn 2 meiden (20 jaar) en gaan in februari naar India voor een maand. We willen het liefst zelf in het noorden rondreizen, alleen willen we liever niet naar te toeristische plekken in India. We zijn op zoek naar een mooie mix van cultuur en natuur, heeft iemand tips of advies voor zo’n reis of mooie plekjes?

Je bent op zoek naar een mooie mix van cultuur en natuur ? Dat wil de halve wereldbevolking ook en zo krijg je een toeristische plek. Als er iets interessants te zien is, zijn er toeristen, niks aan te doen.

Wil je echt “off the beaten track”, neem een kaart, prik de kleinste naam die je vindt, en reis erheen met het openbaar vervoer. Kan meevallen, maar ook tegenvallen, …

Ik kom net uit india! En voor ons viel het heel erg mee, we kwamen wel wat tegen maar niet storend. Varanasi is echt een aanrader, ik voelde me daar het meest in india en niet zoveel touristen gezien(misschien geluk). Agra vermijden dan, alleen als je de taj mahal heel graag wilt zien. In rajastan heb je genoeg kleine dorpjes die heel mooi zijn, waar niet zoveel touristen komen. Als je toch nog ergens heen wilt, met toeristen maar ontzettend leuk is pushkar een aanrader!

Op plekken waar geen toeristen komen heb je als toerist ook echt niets te zoeken. Op doorreis is het leuk om door een dorp te wandelen etc, leuk voor een paar uur. Maar er zijn geen voorzieningen, wij hebben heel wat dorpen doorkruist…De highlights zijn zeker de moeite waard en de steden zijn zo groot dat je echt niet over de toeristen struikelt. Ik ben wel benieuwd wat je hoop aan te treffen in de niet toeristische gebieden.

Ik ben afgelopen juni/juli in India geweest. En wil je geen toeristen zien: boek een hotel in Old Delhi (wijk vlakbij Rode Fort). Onze eerste dagen daar hebben we amper een toerist/blanke gezien. Het komt waarschijnlijk door de reisperiode, maar ook in Jaipur hebben we een enkele toerist gezien. Wij begonnen ons op een gegeven moment af te vragen waar ze waren :wink: Zelfde geval voor Jodhpur. Terwilj dit ‘normaal’ echt toeristische gebieden zijn. Het ligt misschien ook aan je houding en wat voor hotels/guesthouses je uitpikt… In India zijn genoeg mogelijkheden…

Kashmir is mooi. Je kan vanaf Delhi met de trein naar Jammu en daarna met de Sumo Jeep naar Srinagar. Daar kan je op zoek naar een hotel of houseboot. NIETS in Delhi boeken. Daar wordt je vreselijk afgezet/bedrogen. Er is best veel te zien en de natuur is mooi. Vanuit daar kan je ook mooi naar Ladakh. Per bus bv. Check wel even hoe de situatie is in Srinagar als je wilt gaan…Kranten/internet bv.

PS…Ik zie nu dat jullie in feb gaan…is het daar veel te koud…Ik zou dan lekker naar Zuid India gaan.

In Kashmir is het de afgelopen periode erg onrustig geweest en wordt het nog steeds sterk afgeraden… actualiteiten blijven volgen lijkt mij zinvol

Als je ergens heen wil waar weinig toeristen zijn en waar wel veel te zien valt. Overweeg dan eens naar Gujarat te gaan. In de zomer ben ik daar een maand geweest en welgeteld 12 toeristen gezien. Als het je eerste keer India is en je rajastan, delhi, agra en varanasi nog niet hebt gezien zou ik er toch voor kiezen om dat te bekijken…daar is namelijk een reden voor!

Ik ben van Calcutta per lokale 3rd class trein, auto-rickshaw-boot-ricksaw naar Mayapur gegaan. Hier wordt een grote Krishna ISCON tempel gebouwd. Nou ligt daar niet mijn interesse in maar je kunt er goedkoop slapen, goed eten en weinig westerlingen. Met een geleende fiets het oude boerendorp ingefietst. Geloof dat de kinderen nog nooit een blanke, blonde meid hadden gezien. Ossen die houten karren voortrekken, badende vrouwen in meertjes, boeren op het land, hutjes, waterpompen noem maar op. En helemaal geweldig een schooltje :wink:
Geweldig!

Calcutta zelf is ook redelijk toerist vrij!

in india is zo veel te zien, en is zo enorm groot, dat de toersiten ook heel verspreid zijn.
wat ik heb gedaan bijvoorbeeld in varanasi… (waar je redelijk veel toeristen tegenkomt), is in plaats van de drukke wegen te nemen richting waar dan heen, de kleine weggetjes binnendoor te pakken, je merkt dat opeens niemand meer engels spreekt, en toeristen kom je niet meer tegen.

Off the track is altijd leuk en interessant. Ik ben er een echte voorstander van, want je leert veel meer van het land kennen. Maar ik denk dat ook populaire plekjes bezocht moeten worden. Delhi moet zeker aangedaan worden. Dat is gewoon onontkoombaar. Het is ook niets voor niets een van de populairste steden van Azie!

wauw da’s 1500km!!! NICEONE :kus:

ik zou redelijk veel non touristische plekken kunnen op noemen maar 1 springt er echt wel uit

lonar

een oude meteoriet krater met er rond allemaal oude verlaten tempeltjes
en de indiers op hen best
er is 1 hotel, niet naartoe gaan
vraag het gewoon aan de locale bevolking
heb daar geen enkele toerist gezien en het is er werkelijk prachtig
voor de rest orissa en kashmir
andere tips zoek de kleine dorpjes uit in de himalaya en begin gwn te stappen