Wow! en dan bedenkt je op eens dat India misschien wel een leuk land is om naar toe te gaan.
We willen zo veel mogelijk zelf reizen, maar er zijn zo ontzettend veel opties om in india te zien.
We zouden heel graag een combinatie vakantie willen doen. met bijvoorbeeld 2 weken lang reizen of iets meer en dan de laatste paar dagen relaxt aan het strand misschien wat duiken.
Nu vroeg ik me af wat zijn jullie tips wat betreft de route. En als je 1 keer in je leven naar india gaat, wat moet je dan echt gezien hebben?
groetjes joanne
ik ben erg benieuwd naar jullie tips!
Wij zijn nu 2x in India geweest. De eerste keer hebben we Rajastan, Varanasi en Agra bezocht. Ik moet zeggen dat een Jaisalmer een indrukwekkende middeleeuwse stad is. En de Taj Mahal is echt zo prachtig als iedereen zegt, maar het is wel toeristisch. Probeer vreog of laat te gaan. Maar al die steden met iedere keer weer een fort was een beetje veel.
De tweede keer hebben we daarom veel naturrparken bezocht in Madhya Pradesh, Kanha, Bandhavgarh National Park, Satpura National Park en Gir National Park in Gujarat. We hebben o.a. tijgers en leeuwen gezien. Dat vonden wij nog leuker.
En eerlijk gezegd vonden we de trip op de backwaters bij Kerala die we daarna maakten een beetje tegenvallen, omdat het alleen maar rijstvelden en palmbomen is. En het strand bij Alleppey, Mararibeach was wat vuil, dus iemand anders weet daar hopelijk iets mooiers.
Voor een beschrijving van alle hotels die we hebben gedaan zie http://www.ic2.com/traveltipnl/azie/.
Veel plezier!