Niet toeristische/bekende landen in Afrika

Hallo,

Ik heb (vrij veel) gereisd in derde wereld landen en wat mij betreft ga ik de eerst volgende keer weer naar Afrika reizen. Ik heb in zuidelijk afrika gereisd en wil nu dus wat anders. Kenia en Tanzania lijken mij zeer interessant. Informatie hierover houd ik dan ook zeker aanbevolen.

Ik zit te denken aan een reis van 4 a 6 weken.

Toch lijkt het me super om eens naar afrikaanse landen te gaan, waar niet zoveel toeristen komen. Ik denk dus aan onbekende landen. Echter is daar dan natuurlijk ook minder info over.

Ik zit te denken aan een ronde van de volgende landen:
Uganda, ruanda en burundi

Of:
Camaroen, gabon en E. gunea

Of:
Burkina faso, togo, Benin

Heeft iemand tips?
Waar is het mooiste wildlife?
Zijn de landen veilig?
Hoe te reizen?
Etc. etc?

BVD en met vriendelijke groeten,

Martin
www.wereldrondreis.eu
http://sjaak.aroundtheglobe.nl

Hoi Martin,

Van alle bovengenoemde landen kan ik je Tanzania zeker aanraden. Het land is zeer goed zelf te doen; Mocht je veel willen zien in weinig tijd dan heb ik nog een lokale gids/touroperator David Otatu in Arusha die alle safari’s aan elkaar kan knopen voor je. ik aan kan bevelen http://www.lasitours.com/Contact.htm . Ook voor Kenya en uganda (gorilla’s). Let op wel flink afdingen en ze hebben afrikaanse eigenschappen: jeep niet vol, dan vertrekken ze niet met de mest geweldige smoezen.
Indien je van bergen houdt zou je de Kili kunnen veranderen in Mt Kenya (2e hoogste na Kili), ik kwam er in 2002 4 toeristen tegen in 5 dagen tijd…

Het staat niet op je lijstje maar wat dacht je van Madagascar ? Nauwelijks toeristen (hooguit wat fransen). Begint nu bekend te worden, dus je kunt het massa toerisme van Kenya / Zuid Afrika nog voor zijn… Echt een aanrader!

Ik ben benieuwd of anderen kunnen reageren op de overige landen, ze staan nog op mijn to do lijstje…

Groeten
Erwin

http://home.12move.nl/melinda
www.melinda-erwin.bruiloftsite.nl (met foto’s van Madagascar)

Hoi!

Zo geven we elkaar over en weer tips, handig! Ik ben namelijk niet in tanzania geweest (ik zou graag naar burundi willen!) maar in Benin, Togo en Ghana. Ik heb een half jaar gewoond en gewerkt als vrijwilligster in Benin en dat kan ik zeker aanraden!
De wildlife is misschien niet zo mooi als bv in Tanzania, maar qua cultuur is het juist heel bijzonder! Er zijn echt weinig blanken, ik ben in dorpjes geweest waar ze nog nooit blanken hebben gezien. Hier staat tegenover dat je de bevolking ook echt ‘voor je moet winnen’ en dan zijn ze echt heel vriendelijk en gastvrij, zoals vele Afrikanen! 6 weken is ook een mooie periode, want je moet echt de tijd nemen voor deze landen. Het bijzondere aan Benin is de voodoo-cultuur, overal houden ze voodoo ceremonies en die zijn echt bijzonder om mee te maken. Verder maakten (een deel van) deze landen vroeger deel uit van het Dahomey koninkrijk en daar kan je nog paleizen van bewonderen in Abomey. Mooie andere plekken zijn Ouidah, Grand-Popo, Ganvie (het venetie van afrika), het noorden waar de Somba stammen wonen (zeer primitief!) en er zijn ook wildparken daar. Alle verschillende stammen maken het land ook bijzonder.
In Togo is vooral het Noorden mooi, zuiden is vrij veel industrie. Burkina ben ik nog niet geweest, staat op de planning voor de zomer van 2008 in combi met Benin.

Ik kan je deze landen echt aanraden omdat je dan het ‘echte’ Afrika ziet. Voor mij was Ghana echt heel ontwikkeld en westers in vergelijking met Togo en Benin. Itt Ghana hebben deze landen hun eigen cultuur echt behouden! Het reizen vindt voornamelijk plaats in taxi’s en lokaal vervoer gaat per zemidjan (lokale taal voor: breng me snel) zogenaamde taxi-brommertjes. Bovendien zijn deze landen veilig en is het er al jaren rustig.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

Groetjes Marije

www.marijeinbenin.nl

minder toeristische/bekende landen in Afrika zijn comoros eilanden,cameroon,central african republic.bukinafaso,Niger

Nog een niet-toeristisch land in Afrika; Sudan (niet Zuid-Sudan, maar het noorden, waar je goed en veilig doorheen kunt reizen).
We waren er zelf enkele jaren geleden (zie ons http://www.soedan.reisverslag.com/) en organiseren sindsdien regelmatig reizen naar dit land, dat 3 x zoveel piramides heeft dan Egypte en een rijke historie die ten onrechte nog steeds in de schaduw staat van alle aandacht voor de Egyptische faraocultuur. Meer informatie over Sudan