Kenya-airway (gaat) vliegt dagelijks van Nairobi op Amsterdam
straks met de B787 dreamliner
Hoi Wim,
De vlucht is met KLM naar Nairobi; ik ga niet door nar Mombasa deze keer!
[quote="“jaapb, post:151, topic:140207"”]
Hallo Jaap,
Heerlijk om je verhalen te lezen. En dank je voor de info over de uitstapmogelijkheid in Amsterdam, dat scheelt enorm. Ook ik ben vorige week weer terug gekomen en zit nu naar dezelfde vlucht vanuit Dusseldorf voor 489 euro van 1 t/m 22 oktober te kijken.
Nu wil ik ook met de trein naar de luchthaven in Dusseldorf, (ik zag dat er verschillende vlieghavens in Dusseldorf zijn) klopt het dat je dan een treinkaartje naar Dusseldorf Flughafen moet aanschaffen? (neem aan dat dit de juiste vliegveld is naar Mombasa) ben een vrouw zonder navigatiesysteem…hmm…
Je gaf aan de koffers zelf in Nairobi naar het andere vliegveld/vliegtuig te moeten verzorgen…ik neem aan dat dit alleen voor de heen vlucht geldt en de koffers op de terugvlucht direct doorgaan naar Amsterdam (in ons geval de voorkeur van uitstapplek)
Op naar de volgende trip…
Ik heb vanmorgen mijn boeking via Vliegticket.nl (klm van Dusseldorf naar Mombasa) afgebroken, krijg ik net een mail dat mijn afgebroken boeking tot 48 uur met een extra 15 euro kortingscode kan worden geboekt. Dat word dan 460 euro. (excl 29 euro boekingskosten) Gaat lekker zo.
het is vliegveld dusseldorf DUS = dusseldorf airport international
het andere vliegveld ligt erg ver van dusseldorf namelijk dichtbij nederlandse grens NRN ook wel vliegveld Weeze genoemd
Als je een zoekmachine (zoals hier vliegticket .nl) gebruikt ben je meestal goedkoper af als je rechtstreeks boekt bij de maatschappij die de zoekmachine aanbeveelt.Zij rekenen meestal een aantal euros voor hun hulp.
Zal maar even weer begin maken (hoewel met die Visa stommeboel zullen er weer minder gaan).
Okay
Even september voorbeeld 10 en/of b.v. 17 Sept en dan b.v. 30 September terug .
Van Amsterdam naar Nairobi voor 435.00 met
http://cdn1.momondo.net/logos/airlines/ba.png
![]()
(vanaf 416,00 tot een 435,00)
Let op british airways vliegt ook van b.v. Rotterdam,dat kan wel eens handig zijn !!!
Dit is heel mooi. Jammer dat het toch nog bijna altijd dubbel zo duur is als je de reis omgekeerd boekt… ![]()
Retour Nairobi Amsterdam, andersom dus, 18 sept - 25 sept voor 389 euro. Wel lange vlucht met 2x overstappen maar wel goedkoper.
Hai Trudi
Sorry ik kan dat nergens vinden de prijzen zijn altijd bijna hetzelfde. En zie even " NickR " zijn antwoord die maakt het nog gekker
en goedkoper,al duurt de reis dan langer.
Daar staat tegen over dat een keniaan die een visa als toerist (europa )bemachtigd het een biet zal zijn hoelang hij vliegt
en dat allemaal met gratis maaltijden enz. heerlijk.
Hey Jaapb,
Het gaat hem niet over een Keniaan die als toerist reist, maar over mezelf, die na twee jaar non-stop werken hier eindelijk eens op en af moet naar België aangezien ik voor de eerste keer oma wordt. ![]()
De goedkoopste vlucht die ik momenteel gevonden heb voor mijn periode (vertrek rond half september) én met ‘normale’ vluchttijden is KES 77.379,00.
Dus dat zal het dan waarschijnlijk wel worden. ![]()
Hoi Trudi,
Als eerste een mooie gelegenheid om Nederland weer te bezoeken lijkt mij.
Kijk anders een op Condor born to fly.
Je kunt hier vaak goedkope tickets vinden en je hebt een duidelijk overzicht van data en prijs.
Ik zag half sept tot begin okt van Mombasa naar Amsterdam (retour) voor 659 euro en je betaald hier geen extra kosten overheen.
Ik wens je een bijzondere mooie tijd in Nederland.
Bedankt, Atappel. Ben een Vlaamse, dus vlieg ik naar Brussel. ;-)<br>Had gekeken voor mijn periode bij Condor, maar kwam toch nog duurder, dus heb ik nu toch maar Ethiopian geboekt. Nog nooit mee gevlogen. We zien wel, zolang de tijden maar niet teveel veranderen. ![]()
Het is een prima vluch met Ethiopia…veel beter als met Condor vind ik zelf. Goede reis…
Ethiopian Airlines is echt mijn favoriet! Ben al vaker met hen gevlogen, zowel op en van Brussel als Frankfurt. Goede service, nog nooit vertraging gehad en lekker eten en voldoende drinken aan boord. Hoe lang ga je Trudi?
Je hebt het zeker verdiend hoor! (Heb je afgelopen weekend nog overleefd?) Geniet er maar goed van!!!
Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Sorry Trudi zal als ik even tijd heb weer eens op Brussel zoeken want dat wist ik natuurlijk niet.
(anders had ik dat wel even voor je gedaan,maar zit ook weer niet elke dag op dit forum vergeet het wel
eens een weekje of zo.)
Maar over het algemeen is het niet waar dat de route anders om duurder is,daar hebben we in het
begin van deze draad met “Keeska” (die dat in het begin ook dacht) al eens naar gekeken.
Het ging me ook niet speciaal om een Keniaan datik een overstap niet zo erg vind of zo.
(moet natuurlijk niet te gek worden) maar zelf denk ik toch anders over zulke dingen.
Ik zie het zo:Er zijn veel mensen(ook in nederland zelfs) die houden geen 1000euro in de maand over.
Maar zelfs als dat zo is betekend dat ze een volle dag moeten werken voor 30Euro.
Als ze dan door een vijf uur langer onderweg te zijn als ze dan met die vijf uur een honderd Euro
kunnen besparen betekend dat wel dat ze daar drie dagen minder voor moeten werken.
Als je de meeste mensen zou vragen wat doe je liever vijf uur onderweg waar je eigenlijk niets hoeft te doen
of drie dagen werken?
En al denk ik er zelf nog anders over,maar voor een honderd Euro kan je ook iets goeds doen
voor de mensen daar,wel niet zoveel als een Obama,maar een klein beetje kan toch wonderen doen.
Zo denk ik er ook over jaapb! Alleen moet het dan niet zo zijn dat de wachttijd te lang wordt. Vorig jaar vanaf mombasa naar Nairobi gevlogen, daar 2 uur gewacht en vervolgens naar Abu dhabi waar we weer 6uur moesten wachten. Duurt wel lang, maar bespaart inderdaad enorm en dat is makkelijk verdienen.
Dit jaar naar Indonesië daar niet voor gekozen, aangezien het maar paar tientjes scheelde.
Hoorde vandaag dat je gratis hotel krijgt in Doha als je met Qatar naar NBO vliegt. Wel alleen als je langer dan 8 uur moet wachten. Transport naar het hotel in Doha is erbij inbegrepen. Lekker bedje en luxe badkamer. Mijn soepzoon is voor 550$ van JNB naar BRU gevlogen met Qatar en heeft een nacht gratis gelogeerd in DOHA 8u en 10 min moest wachten (Y)
Voort eerst echt slecht gevaren (gevlogen) met Ethiopian.
Mijn in Januari gekochte en geconfirmeerde tickets met stoelreservatie was noppes.
Family opgesplitst (en niet alleen onze familie) .
ook de voorkeursmaaltijd is mislukt
op de heenweg kreeg ik voor seafood netjes zalm en andere lekkere vis
op de terugweg Rijst met BONEN er was geen vis te zien…
enfin, we zijn wel veilig thuis geraakt… das eig. het voornaamste
Maar toch : leuk is anders. Was beter gewend van Ethiopian.
Voor de mensen die kritiek hebben dat hier alleen maar korte duur staat en die langer willen blijven.
Oei daar komt hij (ik ben jaloers!)
nu € 398.00 p.p. retour
![]()
do 14/01
07:30u
Amsterdam
21:05u
Nairobi
(11u35)
BA 423 / BA 65 overstap in Londen
![]()
ma 6/06
23:15u
Nairobi
10:40u
Amsterdam (7/06)
(12u25)
BA 64 / BA 430 overstap in Londen.
Mooie verbinding zo,zal als ik even tijd heb ook even kijken vanaf andere vliegvelden voor onze belgen etc.